עדכון קורונה 17.5.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

סיכום מענקי הפעימה הממשלתיים בעקבות משבר הקורונה

לקוחות יקרים!

בשבוע שעבר התחלנו בבדיקת הזכאות של לקוחות שמנהלים באמצעותנו את הנח”ש השוטפת, למענק פעימה 3 (פיצוי הוצאות קבועות) ולחלקכם אף הגשנו בקשות למענק. אנו ממשיכים בכך השבוע, ואני מקווה שתוך 10 ימים נסיים את הבדיקות ואת הגשת הבקשות למי שזכאי.

לאור ריבוי השאלות מצדכם, להלן שוב הסבר קצר על המענקים:

1.      פעימה 1 – מענק קטן (עד 6,000 ש”ח) לעצמאים בלבד, המותנה בירידת מחזור ההכנסות של מרץ-אפריל 2020 לעומת מרץ-אפריל 2019 בשיעור של 25% ומעלה, ועוד התניות נוספות שאין זה המקום לפרטן. את המענק הזה על הנישום לתבוע בעצמו דרך “איזור אישי” באתר של רשות המסים (נא שמרו על הסיסמה הקבועה) והוא מחושב אוטומטית!. חלקכם היה זכאי וחלקכם לא. חלקכם קיבל הודעות מוזרות בגלל באגים במערכת, אבל מי שהיה זכאי למענק קיבל אותו.

2.      פעימה 2 – מענק קטן (עד 10,500 ש”ח) לעצמאים ולבעלי שליטה בחברות בע”מ, המותנה בירידת מחזור ההכנסות של מרץ-יוני 2020 לעומת מרץ-יוני 2019 בשיעור של 25% ומעלה, ועוד התניות נוספות שאין זה המקום לפרטן. את המענק הזה על הנישום לתבוע בעצמו דרך “איזור אישי” באתר של רשות המסים, והוא מחושב אוטומטית! (בעלי מניות לא יכולים לתבוע אותו כרגע כי אין עדיין אפשרות טכנית לעשות כן. כאשר נדע – נודיע לכם בעצמנו. נא לא לשאול אותנו יום-יום מתי זה יתאפשר). שימו לב שאתם מתחייבים על תקופה שמסתיימת ביוני 2020, ומי שתובע כבר עתה מסתכן בכך שהוא יידרש להחזיר את המענק אם לא יעמוד בתנאים.

3.      פעימה 3 – מענק שיכול להגיע ל – 400,000 ש”ח והוא לעצמאים ולחברות שמחזור ההכנסות שלהם בשנת 2019 לא עלה על 20 מיליון ש”ח. הוא מותנה בירידת מחזור ההכנסות של מרץ-אפריל 2020 לעומת מרץ-אפריל 2019 בשיעור של 25% ומעלה, ועוד התניות נוספות שאין זה המקום לפרטן. הבקשה למענק יכולה להיות מוגשת באמצעות המייצג (אנחנו) וכמו שהודענו, אנו עושים זאת כבר עתה (בחינם למי שמנהל דרכנו את הנח”ש). עצמאים שמחזור הכנסתם בשנת 2019 היה נמוך מ – 300,000 ש”ח יכולים לתבוע בעצמם את המענק (הקטן יחסית) תוך הצהרה על ירידת מחזור ההכנסות כאמור לעיל (חלקכם כבר קיבל ממני הודעה על כך, וחלקכם כבר עשה זאת בעצמו. שאפו!).

מענק לחברות גדולות – טרם יצאו הוראות בנוגע לזכאות למענק. לכשיצאו ההוראות נעדכן אתכם!

לאור התמרמרות של עסקים רבים על נוסחת הפעימה ה – 3 שמקפחת את העסקים שעובדים על בסיס מזומן ו/או שוטף + 60, 90, נערכו פגישות בין הארגונים המייצגים של העסקים לבין שר האוצר. בסוף השבוע שעבר שלחה לנו לשכת רואי חשבון הודעה לפיה משרד האוצר מוכן יהיה לתת מענק נוסף לעסקים כאלה בהתניות מקלות. נחכה ונראה! (נא לא לשאול אותי מתי יהיה ואיך. אני אודיע בעצמי. אנא סמכו עליי!)

אני מאחל לכם בריאות והצלחה! אוהב אתכם!

חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »