עדכון קורונה 26.5.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכון נוסף בנושא הפעימה השלישית והנחיות להחזרת עובדים מחל"ת

לקוחות יקרים!

אנא קראו בעיון ובזהירות!

1.      מענק פעימה 3 – אתמול התקיים מיני כנס מקצועי באינטרנט ע”י לשכת רואי חשבון, בהשתתפות נציגים בכירים של רשות המסים. בכנס זה עלו נושאים חשובים הקשורים למענק פעימה 3 (פיצוי הוצאות קבועות) הניתן לחברות ולעצמאים. בין היתר הוצג העיוות הקיים בנוסחה הנוכחית, אשר מקפח עסקים העובדים על בסיס מזומן, ו/או שוטף + 60, 90. בכירי רשות המסים רמזו כי כנראה אפשר יהיה להגיש בקשות למענק המבוססות על הפגיעה הכלכלית האמתית, ולאו דווקא על מחזורי ההכנסות שדווחו בפועל למע”מ.

אני יודע שחלקכם אכן נפגע, אך הדבר לא בא לידי ביטוי בדוחות למע”מ. לכן, אני מבקש מלקוחות שאצלם הייתה פגיעה משמעותית בהכנסות (מעל ל – 25%), עקב סגירת העסק בחודשים אלה, או עקב הקטנה משמעותית בפעילות שלו, לנתח את החשבוניות שהוציאו בחודשים מרץ-אפריל 2020 ולבדוק אילו מהן נובעות מפעילות עסקית שקרתה עד חודש פברואר 2020.

במידה ואכן ניתן יהיה להגיש בקשות כאלה, אנו לא ננוח ולא נשקוט עד אשר כל לקוחותינו שזכאים למענק אכן יקבלו אותו.

הערה – חלק מלקוחותינו קבלו כבר את המענק לחשבון הבנק שלהם. אנא הוציאו בגינו קבלה בלבד.

2.      החזרת עובדים מחל”ת – הממשלה החליטה בעבר כי בניגוד למקובל בעבר, עובדי שיצאו לחל”ת יקבלו דמי אבטלה כאילו פוטרו. כל זה היה נכון עד לתאריך 31.5.2020. הממשלה לא האריכה עדיין את ההחלטה הזו, כלומר, כנראה שעובדים שימשיכו להיות בחל”ת לא יקבלו דמי אבטלה מחודש יוני 2020 והלאה. דבר זה מחייב את המעסיקים שלא החזירו עדיין את כל העובדים מהחל”ת להיערך בהתאם. כלומר, אם אין באפשרותכם להחזיר את העובדים לעבודה, אנא שקלו לפטר אותם ולתת להם אפשרות להמשיך ולקבל דמי אבטלה כמפוטרים. כפי שכבר כתבתי לכם בעבר, רצוי לערוך לעובדים אלה שימוע עוד בהיותם בחל”ת ולהודיע להם על הפיטורים מיד לאחר השימוע. מיד לאחר מסירת הודעת הפיטורין יהיה עליכם לקלוט אותם מחדש לעבודה סדירה לתקופת “ההודעה מראש” (כל עובד ע”פ התקופה הנכונה לו) ולשלם להם את השכר הראוי.
קחו בחשבון שאם למרות זאת תמשיכו להשאיר אותם בחל”ת בחודש יוני 2020, אפשר ולעובדים אלה תהיה עילה נגדכם עקב הרעה מהותית בתנאי העבודה, ויוכלו להתפטר בתנאים כאילו אתם פיטרתם אותם!

אני מאחל לכם בריאות והצלחה! אוהב אתכם!

חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »