עדכון קורונה 27.4.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

הנתונים הכי עדכניים בנוגע למשבר הקורונה והסיוע לעסקים שמתכננת המדינה

לקוחות יקרים!

להלן העדכונים השוטפים:

1.      פעימה שנייה של המענק – סוף סוף יש פרטים כמעט סופיים על הפעימה השנייה של במענק, שכזכור תחול גם על בעלי שליטה. התנאי לקבלת הפעימה הוא ירידה של 25% במחזורי ההכנסות מרץ-יוני 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אפשר יהיה לתבוע אותה בתהליך דומה של הפעימה הראשונה, כלומר באזור האישי באתר האינטרנט של רשות המסים. יש להגיש את התביעה החל מעוד חודש ועד ל – 12 ביולי 2020. אני מציע לכם להגיש את התביעה לא לפני סוף יוני, עד אשר יתברר באופן וודאי שאכן מחזור ההכנסות שלכם ירד (שלכם – כולל החברות שבשליטתכם). התקנות טרם פורסמו, ולכן אין טעם לפנות אלינו בפרטים מדויקים. חכו בסבלנות עד אשר הן תתפרסמנה, ואז נשלח לכם עדכון מסודר.

2.      פיצוי לעסקים בגין הוצאות קבועות – בנוסף לפעימה השנייה, יקבלו עסקים פיצוי נוסף. גם כאן, התקנות טרם נקבעו ופורסמו, אך המתווה הכללי הוא כזה – מי שמחזור הכנסותיו בחודשים מרץ-אפריל 2020 ירד ב – 25% ומעלה ממחזור ההכנסות המקביל אשתקד, יזכה לפיצוי שסכומו נתון להשפעה של גורמים רבים. לרוב העסקים הוא ינוע בין 3,000 ש”ח ועד ל – 100,000 ש”ח (תלוי בעיקר באחוז הירידה במחזור, בשאלה אם עובדים היו בחל”ת, בגובה ההכנסות שהיו במרץ-אפריל 2019, ועוד…). לכן, למי שיש שליטה על הוצאת חשבוניות צריך להיזהר מלהוציא חשבוניות בסוף חודש אפריל מבלי שיש הכרח לכך!!! כמוכן, אין עדיין מענה לעסקים שעובדים על בסיס מזומן, או שוטף + 60, 90, אשר מוציאים בחודשים מרץ-אפריל 2020 חשבוניות עבור עבודות שעשו בחודשים קודמים (רק בגלל שהכסף מהלקוחות הגיע בחודשים מרץ-אפריל). מנהל רשות המסים אמר אתמול בפגישה על לשכת רו”ח שאין להם כרגע תשובה לבעיה זו.

3.      מענק החזרת עובדים לעבודה – עקב לחץ של רשתות השיווק הגדולות, האוצר הסכים לתת פיצוי על החזרת עובדים לעבודה. זוהי הסכמה עקרונית שהתקבלה רק אתמול, ללא מתווה ברור, וטרם חקיקה. אין לי מושג האם גם עסקים קטנים יקבלו את המענק. אני מציע להמתין כמה ימים עם החזרת עובדים מחל”ת, עד אשר התמונה תתבהר. אולי נצליח לגרד עוד פיצוי קטן מהמדינה (ממילא, כל הפיצויים שהם נותנים לא מגרדים את הנזק הממשי).

4.      תקנות למכוני יופי, פסיכולוגים וכד’ – מצ”ב תקנות שהוצאו לעניין חזרתכם לעבודה. קראו את הקטע הרלוונטי לכם. כמוכן צרפתי את ההצהרה שעליכם למלא ולהגיש לרשות המקומית.

5.      דוחות 2019 – אני מבקש שוב להביא בדחיפות את החומר הרלוונטי לדוח 2019 ולהשלמת מסמכים להנח”ש 2019 (עצמאים + חברות בע”מ), משום שעלינו להגיש את הדוחות מוקדם מהרגיל. אצל אחדים מכם הדוח ישפיע על זכאותכם לפיצוי מהמדינה.

אני מאחל לכם בריאות והצלחה!

חיבוק וירטואלי!

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »