עדכון קורונה 5.8.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

בעדכון הנוגע למענקים השונים

לקוחות יקרים!

הפעם מדובר בעדכון הנוגע למענקים השונים. אנא קראו אותו בזהירות ובעיון רב!

1.      מענק פעימה 2 – זהו מענק לעצמאים ובעלי שליטה המתבסס על ירידת מחזורי ההכנסות בין מרץ-יוני 2020 לעומת מרץ-יוני 2019 (לפחות 25% ירידה). מי שעומד בתנאים וטרם הגיש ב”איזור האישי” ברשות המסים, יש לו עוד יומיים לעשות כן. אני מאמין שהזכאים מביניכם כבר עשו זאת, אבל אם יש מישהו ש”נרדם בשמירה”, יש לו עוד סיכוי. אגב, מי שתבע את המענק ולא היה זכאי, כי מחזור ההכנסות שלו לא ירד מספיק, סביר להניח שייאלץ להחזיר אותו מתי שהוא (וזה כולל גם את התוספת שהתקבלה בחודש שעבר).

2.      מענק פעימה 3 (עבור הוצאות קבועות) – זהו מענק שקבלתם לאחר שאנו בדקנו את זכאותכם והגשנו בעצמנו (למעט עסקים קטנים מאוד שיכלו להגיש בעצמם ועשו כן). הוא מבוסס על ירידת מחזורי ההכנסות בין מרץ-אפריל 2020 לעומת מרץ-אפריל 2019 (לפחות 25% ירידה). להזכירכם, אנו הגשנו למענכם את הבקשות ללא בקשת שכר טרחה, ועד כה הבאנו ללקוחות מענקים בסכום של כ – 1.6 מיליון ש”ח (לכ – 70 לקוחות).

3.      מענק פעימה 4 (מענק סוציאלי דו-חודשי) – זהו המשך ישיר לפעימה 2, וכנראה שמי שזכאי לו יקבל על כך הודעה מרשות המסים להגיש בקשה, או שיקבל אוטומטית את המענק. המענק מבוסס על ירידת מחזורים בשיעור 40% בכל חודשיים לעומת החודשיים המקבילים בשנת 2019. למשל – מאי-יוני 2020 לעומת מאי –יוני 2019, וכך הלאה כל חודשיים עוקבים (7 פעמים! כך לפחות לפי מה שפורסם, עד יוני 2021). תקרת המענק הדו-חודשי היא 15,000 ש”ח.

4.      מענק פעימה 5 (הוצאות קבועות) – זהו מענק שדומה בעיקרון ובנוסחה למענק פעימה 3, אך מבוסס על ירידת מחזורי הכנסות בשיעור 40% לעומת החודשים המקבילים בשנת 2019. כמו פעימה 4, הבדיקה תיערך לכל חודשיים לעומת החודשיים המקבילים בשנת 2019, למשל – מאי-יוני 2020 לעומת מאי –יוני 2019 וכך הלאה כל חודשיים עוקבים (7 פעמים! כך לפחות לפי מה שפורסם, עד יוני 2021). אנו נבדוק את זכאותכם, ונגיש עבורכם את הבקשה למענק. עבור הגשת הבקשות למענקים אלה אנו נבקש שכר טרחה בשיעור של 10%.

5.      מענק החזרת עובדים לעבודה – מעסיקים שהוציאו עובדים לחל”ת והחזירו את כולם, או חלק מהם לעבודה, זכאים למענקים (בתנאים מסוימים שעליהם כבר שלחתי לכם מידע). עובדים שחזרו בחודש מאי – מענק בסך 3500 לעובד. עובדים שחזרו בחודשים יוני, יולי – זכאים למענק בסך 7500 לעובד. המענק מחולק ל – 4 חלקים ובכל פעם יש להגיש בקשה חדשה. העובד צריך לאשר את הבקשה לאחר שהוגשה. מי מכם שרוצה את עזרתנו, אנו נגיש את הבקשה (תהליך מורכב מאוד!) ונגבה 300 ש”ח לעובד לכל בקשה (כלומר במצטבר 1,200 ש” + מע”מ לעובד). כל מי שטרם אישר לנו, ומעוניין במענק, נא ליידע אותי באימייל חוזר.

אני מצרף פה את ריכוז המענקים כפי ששלחתי לכם בווטסאפ.

6.      רישום המענקים בספרי החשבונות – אני מצרף לכם הנחיות שקבלנו היום לגבי רישום המענקים. בעלי העסקים צריכים להוציא “קבלה” בלבד. יש לזכור שכל המענקים חייבים בסופו של דבר במס הכנסה, וחלקם גם בביטוח לאומי. מאחר שלא מדווחים עליהם במסגרת המקדמות השוטפות, קחו בחשבון שחלקכם יצטרך להוסיף מס בסוף השנה!!! אנא קראו את ההנחיות בעיון!

כפי שאתם רואים בוודאי, מערכת המענקים מסובכת למדיי ומחייבת אותנו להיום קשובים ולבדוק פעמים רבות את זכאותכם. דבר זה מטיל עלינו עול כבד מאוד, אבל אנו משתדלים לעמוד בו כדי שאתם תקבלו את כל מה שמגיע לכם מהמדינה.

אני מאחל לכם חג אהבה שמח ורומנטי. חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »