עדכון קורונה 7.5.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכון נוסף בנושא משבר הקורונה ופעימות הפיצוי הממשלתיות

לקוחות יקרים!

אתם בוודאי גולשים באתרי החדשות באינטרנט, בפייסבוק, וצופים בטלוויזיה ומודעים לזעקה של בעלי העסקים, שטוענים כי שיטת חישוב הפיצויים מקפחת עסקים רבים. אני עצמי נמצא בקבוצה של רואי חשבון שמעלה את הזעקה הזאת לרמה של מקבלי ההחלטות, בין בשליחת הודעות לחברי כנסת (בעיקר לחברי וועדת הכספים) ובין לפקידי האוצר, עם הצעות משלי בנוגע לשיטת חישוב הפיצוי ולעיוותים הקיימים באלה שהוחלט עליהם. בין היתר אני נמצא בקשר שוטף עם ראש לשכת יועצי המס, ירון גינדי, ועם עו”ד רועי כהן נשיא לה”ב (לשכת הארגונים העצמאים בישראל), שהם אלה שמייצגים את כולנו מול הממשלה (לצערי, לשכת רואי חשבון משמיעה פחות את קולה). אתם בוודאי צפיתם בהם בטלוויזיה לא פעם.

היום הגישו שניהם בשם כל בעלי העסקים בישראל מכתב המפרט את העיוותים בפעימה ה – 3 (“פיצוי הוצאות קבועות”), במטרה לגרום לממשלה לתקן את העיוותים. ימים יגידו עד כמה הממשלה תהיה פתוחה לכך. במכתב זה הם מעלים נושאים שאני עצמי הייתי ער להם מהרגע הראשון והעליתי אותם בפניהם ובפני מקבלי ההחלטות. אני מצרף לכם מכתב זה כדי שאתם תדעו שארגוני העצמאים לא נרדמו בשמירה ועושים הכול למען שכל עסק שנפגע יקבל פיצוי הולם.

להזכירכם:

1.      מענק פעימה 2 – (כולל פיצוי לבעלי חברות) מבוסס על ירידת מחזור ההכנסות בחודשים מרץ-יוני 2020 לעומת אשתקד, ולכן אין טעם לדרוש את המענק לפני חודש יוני, כי אין לכם עדיין נתונים (כל אלה שמבקשים כבר עכשיו מסתכנים בכך שיצטרכו להחזיר את המענק). את המענק הזה אתם צריכים לבקש באופן אישי באתר של רשות המסים.

2.      מענק פעימה 3 (פיצוי הוצאות קבועות) – מבוסס על ירידת מחזור ההכנסות בחודשים מרץ-אפריל 2020 לעומת אשתקד. כפי שהודעתי לכם בעבר, משרדנו יבדוק את זכאותכם למענק זה (בחינם ללקוחות שמבצעים דרכנו את הנהלת החשבונות). מדובר בחישובים מורכבים שאפשר יהיה לעשותם כבר בשבועיים הקרובים. מנגד, אין עדיין באתר רשות המסים אפשרות להגיש את הבקשה, ואין לנו מידע אילו נתונים עלינו להזרים בכדי לקבל את המענק. לכן… סבלנות בבקשה!!!

אני מאחל לכולכם בריאות והצלחה. אוהב אתכם!

חיבוק וירטואלי!

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »