ברכה ליום הכיפורים בצל הקורונה 23.9.2020

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

זמן לחשבון נפש, ונדמה שהשנה זה נדרש יותר מתמיד!

לקוחות יקרים!

יום הכיפורים מתקרב, זמן לחשבון נפש, ונדמה שהשנה זה נדרש יותר מתמיד!

כולנו מחוברים לחדשות ורואים מה קורה במדינה. כמה תהליכים שליליים עוברים עלינו בו זמנית:

1. אובדן אמון בין האזרחים לשלטון (ואני כולל בזה לא רק את הממשלה אלא את כל מוסדות השלטון כגון הכנסת וועדותיה, משרדי הממשלה, המשטרה, בתי המשפט וכד’).

2. אי קבלת אחריות אישית, והטלת האחריות על האחר. מעטים האנשים שמוכנים לקחת אחריות. רובנו מפנים אצבע מאשימה לעבר האחר. אין טעם למנות פה את כולם. אנחנו מכירים היטב.

3.  אי קבלת האחריות והטלתה על מישהו אחר מביאים לפילוג והקצנה בקרב מגזרים כנגד מגזרים אחרים.

אין לי ספק שהאווירה במדינת ישראל דומה מאוד לאווירה ערב חורבן בית המקדש השני. אמרו עליו שהוא נחרב עקב “שנאת חינם”. מה שאני רואה היום זו אכן שנאת חינם. אם יש משהו שאני יכול לומר בוודאות על כל ישראלי, הוא שאינו יודע להוציא מפיו את צמד המלים “אתה צודק” (או בלשונה של ח”כ מירב מיכאלי “את צודקת”). הישראלי לעולם לא יצא פראייר, ובשבילו לומר “אתה צודק” זה לצאת פראייר. והוא כמובן ירגיש שהוא יוצא פראייר אם הוא לא יחתן את בנו בחתונה מפוארת (תוך סיכון בני משפחתו וחבריו), אם הוא לא יתפלל בבית כנסת תוך כדי סיכון עצמו וחבריו (ואני מבין לעומק את הצורך של אנשים דתיים לקיים את מצוות התפילה בחברותא), אם הוא לא יפגין למען מטרות כאלה ואחרות תוך סיכון עצמו והסובבים אותו (והפגנה זו כמובן זכות בסיסית). וכמובן, הוא ירגיש פראייר אם הוא ילך ברחוב עם מסיכה (כי לדעתו הוא לא מסכן אף אחד). אלא מאי, כל אחד מאלה יודע להפנות אצבע מאשימה כלפי האחר, ולא מבין מהי תרומתו האישית להפצת המחלה.

אני בטוח שאם תשאלו כל אחד מהם את השאלה הבאה “האם אתה מוכן לנצל את הזכות החוקית שלך תוך ידיעה שאחד מהילדים שלך, ההורים שלך, חבריך הקרובים ימות בסיכוי של 10%?” התשובה כמובן תהיה “לא!” ומאחר שלכל אחד מאיתנו יש מעגל קרובים של 100 איש לפחות (קרובים מאוד… לא סתם מכרים), ומאחר שע”פ נתוני התמותה בישראל, אחד מ – 1,000 איש ימות כנראה בשנה הקרובה (כבר עתה אנחנו על מת אחד ל – 5,000 איש), הרי אכן הסיכוי הזה קיים!!!

אז תחשבו על זה שוב!!!

זו רמת הסיכון שאנו צריכים לראות מול עינינו – אם לא נקפיד על ההוראות, יש סיכוי של 10% שאחד מ – 100 מהאנשים הקרובים אלינו מאוד ימות בגללנו!!! (זה יחס של 1:1000 הנ”ל). הוא לא סתם ימות… הוא ימות בגללנו!!!

לכן, עם בואו של יום הכיפורים, אני מבקש מכל אחד מכם לקחת אחריות על עצמו, ולבטח לא להפנות אצבע מאשימה כלפי אנשים אחרים.

אני מאחל לכל אחד ואחד מכם גמר חתימה טובה.

אוהב אתכם (באמת)! חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »