החזר מענקי קורונה שהתקבלו ללא הצדקה‎‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

אנשים רבים (ולהערכתי מעל 100,000 בעלי עסקים במדינה) דרשו וקבלו מענקי קורונה ללא הצדקה. לצערי, גם חלק מלקוחות משרדנו דרשו וקבלו מענקים ללא הצדקה. זה נכון שהמערכת של מענקי הקורונה הטעתה את בעלי העסקים בכך שהיא נתנה אפשרות להגיש את הבקשות למענקים גם כשלא הייתה הצדקה לכך.

כתוצאה מכך, בעלי חברות ועצמאים נאלצים כיום להחזיר את המענקים שהתקבלו ללא הצדקה. אני יודע שזה קשה כלכלית, אך אין לכם ברירה.

רשות המסים מאפשרת להחזיר את המענקים בתשלומים (צמודים למדד) עד לסוף שנת 2022 במידה שתעשו זאת באמצעות כניסה ל”אזור האישי” ברשות המסים ותלחצו על הקישור הנוגע ל”החזרת מענקים”.

יש לבצע את הפעולה מוקדם ככל האפשר (תתאפשר עד סוף חודש אוקטובר 2021) כדי שאפשר יהיה לדווח לפקיד השומה על המענקים המוקטנים ובהתאם לכך לחשב מחדש את המס לשנת 2020.

אגב, אין עדיין החלטה סופית של רשות המסים לגבי ייחוס המענקים שיוחזרו – האם יקטינו את ההכנסה שדווחה בשנת 2020 או שתדווח בשנת 2021. לאחר שתחזירו את המענקים ותדווחו לנו על כך, אנחנו נגיש בקשה לתיקון הדוח לשנת 2020, אך כאמור אין ביטחון שהתיקון יתקבל, ובמקרה זה יכללו החזרי המענקים רק בשנת 2021.

מצ”ב קישור לכניסה למערכת לצורך החזר המענקים:

https://www.gov.il/he/service/overpaid-corona-grants

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »