הנחיות הנוגעות לתשלום ימי מחלה בגין בידוד קורונה‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

הוראות הנוגעות לתשלום או אי תשלום ימי מחלה עבור עובדים שישהו בבידוד עקב הוראות משרד הבריאות.

לקוחות יקרים!

אנו עם יד על הדופק בכל הקשור להוראות הנוגעות לתשלום או אי תשלום ימי מחלה עבור עובדים שישהו בבידוד עקב הוראות משרד הבריאות. במקומות מסוימים נכתב כי יש משרד הבריאות הורה שיש לשלם ימי מחלה אף אם העובד לא הביא אישור מחלה. מצד שני, היום בבוקר צפיתי בחדשות בשר הכלכלה שמסביר כי טרם הוחלט על פיצוי, בין אם שיינתן על ידי המדינה, לעובדים או למעסיקים. בקיצור… חוסר הוודאות שולט.

מאחר שאין לנו מושג מה יוחלט, ומאחר שאין זה הגיוני שהמעסיקים הקטנים יישאו בנטל הבידוד של העובדים, בנוסף לצרות שניחתות עליהם (בעיקר צמצום בהכנסות העסק), הכנו במשרדנו 2 טפסים שמטרתם להגן על המעסיקים, ואולי לשמש גם כבסיס לתביעת פיצויים מהמדינה, בדומה לפיצוי הניתן עקב ימי מלחמה בדרום.

מצ”ב הטפסים האמורים:

1.      אישור על שהייה בבידוד – יש להחתים עובד ששהה בבידוד

2.      אישור על יציאה לחו”ל – יש להחתים עובדים שמתכוונים לצאת לחופשה לחו”ל, לכל מדינה שהיא, על כך שהבידוד יהיה על חשבונו!

אין לנו מושג מה יוחלט בממשלה בנוגע לפיצוי כזה או אחר, או מי יישא בנטל, או אף האם 2 טפסים אלה יעמדו בבית משפט, אבל חשבנו לנכון להביא לידיעתם של העובדים שעניין הבידוד אינו הפקר, וכי המעסיק הוא לא זה שאמור לשאת בנטל בכל מקרה.

כמוכן הייתי מציע לכם להתארגן לעתיד הקרוב להגבלות כאלה ואחרות, לחשוב על דרכים שבהם ניתן לצמצם את הפגיעה בעסק, וליצור מצב שבו עובדים יוכלו לעבוד מהבית בזמן הבידוד.

זה אולי נראה כרגע רחוק, אבל לדעתי עלולה להיווצר בהלה של ממש, אם מספר החולים יעלה בפתאומיות, או שההדבקה תצא משליטה.

קחו בחשבון שבישראל ובעולם כולו עלול לפרוץ משבר כלכלי חמור אף מזה שהיה בשנת 2008. צמצמו בהוצאות שלכם והיו זהירים בהתנהלות העסקית והאישית שלכם!

חיבוק חם מאיתנו… גם אם מרחוק.

קבצים מצורפים

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »