הנחיות ללקוחות משרדנו בעקבות מגיפת הקורונה‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

הנחיות ועצות ממשה פרג בעקבות ההנחיות החדשות של הממשלה

לקוחות יקרים שלום!

אתמול בערב התפרסמו ההנחיות החדשות של הממשלה, לפיהן מקומות עבודה קטנים יוכלו להמשיך לעבוד, תוך שמירת מרחק נאות בין אחד לשני, ושמירה על היגיינה אישית.

משרדנו נערך בהתאם. אנו עובדים כרגיל תוך כדי שמירה על ההנחיות.

אנו מבקשים מכם:

1.      להביא מהר ככל האפשר את יתרת המסמכים הנחוצים להכנת הדוחות החודשיים לרשויות המס. את המסמכים נא להשאיר מחוץ לדלת המשרד, על מנת למנוע מגע קרוב בינינו (אנו לא אוהבים את זה, אך אין ברירה).

2.      אנו זמינים בטלפון לכל דבר. אני אישית זמין עד השעות המאוחרות של הלילה.

3.      אין הנחיות הנוגעות לדחיית תשלומים למוסדות השונים, כך שאני מציע לא לבנות על כך, אלא להתארגן לשלם כבר עכשיו. זכרו כי דחייה אין משמעותה ביטול התשלומים, ולכן ממילא תצטרכו לשלם אותם.

4.      ישנם מוסדות ורשויות שהודיעו על דחיית תשלומים, כגון בנקים למשכנתאות או עיריות. אני מציע לכם לנסות ולשלם את התשלומים במועד, כי אחרת יצטבר חוב שיהיה קשה עוד יותר לכסות אותו.

5.      למעסיקים – על פי מידע שקבלתי מעו”ד המומחה בדיני עבודה (ואני מסתמך על מה שהוא אומר), קיימת אפשרות להוציא את העובדים לחופשה ללא תשלום. אם החופשה תעלה על 30 יום, הם יהיו זכאים לדמי אבטלה, בתנאי שהם עומדים בקריטריונים (ותק בעבודה וכד’). לצורך זה יש לקיים שימוע מהיר (שעומד בכל כללי השימוע) ולקבל את הסכמת העובד. במקרים רבים העובד ישמח לכך משום שהילדים נמצאים בבית ועדיף לו להישאר אתם. אם העובד לא מסכים לצאת לחל”ת, תהיה לכם אפשרות לפטר אותו.

חוץ מזה, כמה עצות אישיות לי אליכם:

1.      אנו עומדים בפני האטה כלכלית שסופה מי ישורנו. שמרו על עצמכם, חסכו בהוצאות הבית, קצצו ברכישת מוצרים שאינכם זקוקים להם באמת (וכולנו יודעים שיש כאלה רבים בעגלת הקניות שלנו). שמרו גם על ההוצאות בעסק.

2.      כולנו אוהבים את הקשר הפיזי החם. הבידוד החברתי קשה לכולנו ולכן עלינו להחליף פיוז בראש למשך תקופה מסוימת. קיימת אפשרות שהמגיפה הזאת, גם אם תמוגר בעתיד, תזרע פחד שייקח זמן רב למגר אותו. עצתי היא – נסו לראות את המצב בעיניים מפוקחות, לשמור על ההוראות, למצוא לכם עיסוקים בזמן השהות בבית, ולדעת שעמדנו במשברים גדולים מאלה.

אני מחבק אתכם בחיבוק ענק וירטואלי.

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »