ספרי יעוץ עסקי

המתכון שלכם להצלחה

המדריך השלם ליזמות עסקית

תקציר הספר
מדריך זה יביא בפניך בלשון פשוטה וברורה את ה”אני מאמין” שלי להקמת עסק מצליח. הוא מבוסס על ניסיוני כרואה-חשבון עצמאי וכיועץ לעסקים קטנים ובינוניים במשך 25 שנה, וכן על ניסיוני כיזם של מפעלי תעשייה וחברות היי-טק הפועלים כיום בשוק הבינלאומי בהצלחה.

כהשלמה לספר זה אני ממליץ לך לקרוא את ספרי “הדרך לפסגה – מדריך יישומי להצלחה בעסקים”. הספר עוסק בבניית אסטרטגיה עסקית מנצחת לעסקים קיימים, וכולל תוספות כגון הכנת תוכנית עסקית וכללים לניהול משא-ומתן מוצלח.

ספר זה מחולק לשלושה חלקים:

  • חלק ראשון – דן בבדיקות שעליך לעשות לפני הקמת העסק עד לשלב קבלת ההחלטה הסופית על הפתיחה. פעולות אלה כוללות את בדיקות השוק (פרק 2), הבנת היתרון התחרותי שלך (פרק 3), התכנון הפיננסי הראשוני (פרק 4) והחלק המסכם את תהליך קבלת ההחלטה (פרק 5). אני מציע שתקרא את כל הפרקים בחלק זה לפני שתבצע פעולה כלשהי.
  • חלק שני – עוסק בפעולות שעליך לעשות מייד עם קבלת ההחלטה לפתוח עסק, כגון בניית מודל עסקי (פרק 6), בחירה בין פעולה כעצמאי או כחברה (פרק 7), המחרה (פרק 8), קידום מכירות בחיסכון כספי ובדרכים לא שגרתיות (פרק 9), תכנון פיננסי ראשוני (פרק 10), פירוט של קרנות סיוע (פרק 11) ואת הפעולות הפורמליות הנחוצות להקמת עסק (פרק 12).
  • חלק שלישי – דן בנושאים שונים הכרוכים בהפעלת העסק; ניהול ספרי חשבונות (פרק 13), העסקת עובדים (פרק 14), טיפים בנושאי ביטוח (פרק 15), טיפים משפטיים (פרק 16), טיפים בתכנון מס (פרק 17) ואתיקה עסקית (פרק 18).

אני רוצה שתבין כבר בשלב זה של קריאת הספר שההנחיות והעצות הניתנות במדריך זה אינן “סוף פסוק” בתורת הניהול. ניהול עסק הוא דבר מורכב היות והוא משלב את השאיפות והתכונות האישיות שלך כיזם, עם מערכת כלכלית רחבה הכוללת את סביבת השוק הקרובה לעסק וגם את הרחוקה ממנו. ייתכן שיועצי ניהול אחרים ידגישו היבטים אחרים שאינם מופיעים בספר זה. ספרי ייעוץ רבים נכתבים על היבט צר של הניהול העסקי כגון “טקטיקות שיווק” או “מנהיגות אישית” או “תכנון זמן”, ואינם תופסים את התמונה השלמה של ניהול עסק. מעטים הספרים שנכתבו על הצעדים הנדרשים מיזמים בעת הקמת העסק. הספר כולל גם מידע רב שחלקו משתנה חדשות לבקרים, וחלקו נתון גם לפרשנויות. אני ממליץ שבנושאים הרלוונטיים תתייעץ גם עם רואה-החשבון שלך, עם סוכן הביטוח ועם עורך-הדין שלך.

בספר זה אני נוגע בשלב הראשון של חייך כיזם, ומביא בפניך את הפעולות הרצויות ואת הנושאים שאליהם אתה צריך להתייחס בפתיחת העסק, כדי שסיכוייך להצליח יעלו במידה ניכרת.

10 השאלות

תקציר הספר 

אם במקרה אתם עומדים במקרה לפתוח עסק, קחו אותו וקראו בו בעיון. אם אחד מחבריכם עומד לפתוח עסק, הגישו לו ספר זה באהבה רבה ממני!

כל אדם שעומד לפתוח עסק מתחבט בשאלות כגון:

  • מהם השיקולים בעד או נגד הקמת העסק. 
  • מהן הבדיקות שיש לבצע לפני הקמת העסק. 
  • האם לפעול כעצמאי או כחברה.
  • האם יש לו מספיק הון עצמי.
  • עד כמה מותר לו להסתכן.

זהו מדגם קטן מרשימת השאלות שכל בעל עסק שואל את עצמו, לא רק עם הקמת העסק, אלא גם במהלך העבודה השוטפת. רשימת השאלות שבהן מתחבטים יזמים היא ארוכה, ובספר זה ריכזתי למענך את 10 השאלות החשובות מכולן.

המדריך השלם ליזמות עסקית

תקציר הספר

ממחקר אקדמי משנת 2001 של “המרכז למחקרים כלכליים” הפועל בארה”ב עולה כי בממוצע, רק %50 מהעסקים שורדים מעבר לארבע שנים מיום היווסדם. אתה הקורא, האם נתת דעתך אי פעם לנושאים הבאים:

  • כיצד תרחיב את העסק שלך.
  • כיצד תתמודד עם התחרות הגוברת בשוק.
  • מהי מדיניות השיווק הנכונה לעסק שלך
  • מדוע העסק שלך נמצא בחובות תמידיים למרות שהוא מתפתח.
  • האם כדאי להרחיב את מגוון המוצרים כדי לתפוס חלקים גדולים יותר של השוק.

בעלי עסקים רבים וכן מנהלים שואלים את עצמם לא אחת שאלות מהסוג הנ”ל. למרביתם אין תשובה, ואין הידע הנדרש לשינוי המצב. התשובות לשאלות האלה תמצאו במדריך זה.

אנשי עסקים רבים פועלים מתוך תחושות בטן ומשאלות לב, ופחות מתוך בחינה וניתוח רציונלי של הסביבה העסקית שלהם. לאינטואיציה עסקית יש חשיבות בקבלת החלטות ואין לזלזל בה. במקרים רבים היא מסתמכת על ניסיון עסקי ארוך ולמידה ממצבים דומים בעבר. מנגד, היא טובה פחות לפיתרון מצבים חדשים ולמציאות משתנה. לכן יש לשלב את האינטואיציה עם כלים אחרים כגון ניהול אסטרטגי כולל.

מדריך זה כולל את “12 כללי הזהב” לאסטרטגיה עסקית מנצחת, ומיועד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים בכלים מעשיים לשיפור היכולת העסקית שלהם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם

השאר פרטים או חייג אלינו למספר 08-6288180 שלוחה 0

בואו נגלה מה יצמח מהקשר שלנו
השאירו פרטים לקביעת פגישת היכרות