עדכון ליום 16.3.2020 בנוגע לקורונה‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

העדכון היומי הכולל המלצות להתנהלות עקב התפשטות נגיף הקורונה

לקוחות יקרים!

ראשית אני מאחל לכם בריאות והצלחה! מי יתן ותעברו תקופה מאתגרת זו ברוגע וללא נזקים!

להלן עדכונים הנוגעים לבעלי עסקים:

1.      מצ”ב חוות דעת של עו”ד לירון סבן (מומחה בדיני עבודה) בנוגע לאפשרויות העומדות בפני מעסיקים ושכירים בתקופה זאת. קראו היטב!

2.      הכנתי כמה נוסחים של שימוע לעובדים הנוגעים להוצאתם לחל”ת, תוך קבלת התייחסותו של לירון סבן. אתם מוזמנים להשתמש בהם בהתאם לצורך. לקוחות אשר בכוונתם להוציא עובדים לחל”ת – אבקש לפנות רק אליי בעניין זה. אם ברצונכם לקבל מאיתנו פרטים הנחוצים לעובד להגשת התביעה לדמי אבטלה – נא לא לבקש ממנהל/ת החשבונות אלא רק ממני, באימייל לכתובת זו!

3.      הכנתי נוסח הודעה לעובד אשר אותו מוציאים לחל”ת.

4.      משרדנו עובד כרגיל, תוך שמירה על היגיינה ומרחק אחד מהשני. בפתח משרדנו הצבנו ג’ל לחיטוי ידיים. אבקש לחטא את ידיכם לפני הכניסה למשרד. מסמכים שעליכם למסור לנו – אנא הניחו בפתח המשרד ונבוא לקחתם. אם אתם חייבים להיפגש עם עובד המשרד, נא לשמור על מרחק ביטחון ביניכם.

5.      בנוגע להתנהלות העסקית שלכם – אני מציע לכם לשמור על זהירות. דאגו לגבות כסף מהלקוחות שלכם, ובמקביל לשלם לספקים שלכם. בניגוד לכל מיני עצות שמושמעות בתקשורת,  אני דוגל בגישה של עמידה בהתחייבויות, לרבות לרשויות המס, ולא לדחות את התשלומים אלא אם מדובר בסכנה של ממש לחוזק של העסק. זכרו כי דחייה אין משמעותה ביטול התשלומים, ולכן כל מה שלא תשלמו עכשיו, יעמוד לכם בפינה במועד מאוחר יותר.

6.      קרנות סיוע לעסקים שנפגעו מהמשבר הכלכלי – המדינה הכריזה כי עסקים שנקלעו למצוקה תזרימים יוכלו להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה בתנאים מעט טובים יותר. תהליך הבקשה עצמו אינו פשוט ויש להיעזר ביועץ. משרדנו יצר קשר עם יועצת ותיקה בשם קרן שוורץ, וביחד החלטנו ליצור מנגנון יעיל להגשת הבקשות. קרן הבטיחה לתת הנחות משמעותיות ללקוחות משרדנו. לשם ההוגנות אציין כי כל בקשה עוברת בחינה מעמיקה ואין בטחון שהיא תאושר בכלל או בסכום שהוגש. לכן צריכים להיות זהירים, ולהיות בטוחים שניתן יהיה בעתיד לפרוע את ההלוואה.

7.      דחיית תשלומים לרשויות המסים – מע”מ של פברואר 2020 נדחה לתאריך 26.3.2020. שאר התשלומים לא נדחו.

8.      סיוע לעסקים – שר הכלכלה הבטיח גדולות ונצורות. טרם התקבלה החלטת ממשלה בעניין.

משרדנו יסייע לכם בהתמודדות מול הקשיים.

אנו מאחלים לכם שתעברו תקופה זו בשלום.

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »