עדכון סוף שנה וקורונה 24.12.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכוני קורונה בדגש לסוף שנת המס

לקוחות יקרים!

סוף השנה מתקרב ואתו גם הבחירות הרביעיות (נאחל למדינת ישראל שהפעם תקום קואליציה יציבה), וגם סגר של שבועיים לפנינו. אכן שנה מתעתעת שמסרבת להסתיים. יחד עם זאת, באופק מסתמן סיכוי להשתלט על נגיף הקורונה באמצעות החיסונים. אני התחסנתי פעם ראשונה וממתין לחיסון השני. אני ממליץ לכל אחד שיכול ללכת ולהתחסן במהירות. אל תאמינו למפיצי תיאוריות קונספירציה. להערכתי (מבלי שיש לי הסמכה רפואית, אבל ניסיון חיים), לאור העובדה שהנגיף מפתח מוטציות ללא הרף, אנו נצטרך לקבל חיסונים מדי שנה, בדיוק כמו חיסוני השפעת. נקווה שלפחות נוכל להוריד את המסיכות ולהתחבק כמו שצריך (אני כבר מחכה לרגע שבו אוכל לחבק כל אחד ואחד מכם).

כמה עדכונים:

1.      הנחה בארנונה – עסקים שנפגעו בשנה האחרונה יכולים לקבל הנחה בארנונה. עד וכולל חודש אוגוסט 2020 התנאי לקבלת ההנחה היה ירידה של לפחות 60% במחזור ההכנסות לעומת החודשים המקבילים בשנת 2019. החל מחודש ספטמבר 2020 נדרשת ירידה של 25% (ולמעשה – מחודש ספטמבר, כל מי שיהיה זכאי למענק הוצאות קבועות יהיה זכאי גם להנחה). אנו שלחנו את אישורי מס הכנסה לכל לקוח שהיה זכאי למענק. זכרו שרק מי שמשלם ארנונה עסקית יכול ליהנות מההנחה. מי שמנהל את עסקו מהבית ואינו משלם ארנונה עסקית, אינו זכאי להנחה. להלן קישור להסברים על ההנחות:

2.      https://www.sba.org.il/hb/landingsSite/Pages/km5.aspx

3.      מענק לעסק לחודשים נובמבר/דצמבר 2020 – התנאי לקבלת מענק היא ירידה של 25% במחזור ההכנסות יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. כמו תמיד, אני מבקש מכם לעשות חשבון ולבדוק היטב לא להוציא חשבוניות מס מיותרות, בעיקר אם הירידה במחזור ההכנסות נעה סביב 25%. (אגב, הנחייה דומה היא גם אם הירידה במחזור נושקת ל – 40%, אזי עדיף לעבור את האחוז הזה, כי גובה המענק עולה משמעותית, וכנ”ל לגבי ירידה של 60%. במלים פשוטות, המענק נקבע גם ע”פ גובה הירידה במחזורי ההכנסות שהם 25%, 40%, 60%, 80%).

4.      מיסוי על המענקים – זכרו שהמענקים חייבים במס הכנסה וחלקם גם בביטוח לאומי (לעצמאים). חלקכם מקבל מענקים נאים. אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, לשים חלק מהמענקים בצד על מנת שיהיה לכם כסף לשלם את המס, לכשנגיש את הדוח לשנת 2020. אני יודע שהמצב אצל כל אחד אינו זהה לאחרים, אבל בבקשה שימו לב לעניין זה, כדי שלא תמצאו את עצמכם עומדים בפני שוקת שבורה בעוד שנה!!!

5.      פעולות לסוף שנת 2020 – זכרו שעליכם לבצע כמה פעולות בדיוק ביום האחרון של השנה, כגון ספירת קופה, ספירת מלאי, רישום שיקים דחויים שנמסרו לספקים (לעצמאים בלבד), רשום מד ק”מ בכלי רכב, ועוד כמה ששלחנו לכם לפני כחודש באימייל שהוקדש רק לזה.

6.      הפקדה לקרן פנסיה לעצמאים – אנו רוצים להזכיר לכם את חובתכם להפקיד מינימום מסוים לקרן פנסיה לעצמאים. זכרו שיש סנקציה בחוק לפיה יוטלו קנסות על מי שלא יפקיד. מאחר שהפקדה כזאת מבטיחה את העתיד שלכם, אני ממליץ לעשותה.

אני מאחל לכם סוף שנה מוצלח. נצלו את הזמן הפנוי שנוצר לכם (לא נוסעים לחו”ל, לא אוכלים במסעדות, לא קונים בטירוף…) להתחדשות אישית. אני מאחל לכם גם בחירות מוצלחות. לכו להתחסן!

חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »