עדכון קורונה ליום 18.3.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

העדכון היומי בנוגע להתנהלות בעת משבר הקורונה, כיצד להוציא עובדים לחל"ת

לקוחות יקרים!

להלן עדכון שוטף הנוגע להוראות והנחיות בעת המשבר, וקצת חידוד נושאים שכבר שלחתי, ומסתבר כי חלקכם לא מבינים עדיין:

1.      הוצאת עובדים לחל”ת – תהליך ההוצאה של עובדים לחל”ת צריך להיות מסודר מאוד, כמו פיטורי עובדים. כלומר: א. זימון פרטני כתוב לשימוע שמסביר את מהות השימוע. ב. פרוטוקול השימוע. רצוי שהעובד יסכים לחל”ת. ג. הוצאת מכתב על ההוצאה לחל”ת.

2.      אם העובד לא מסכים לצאת לחל”ת – באפשרותכם להוציא אותו לחופשה בהודעה של שבועיים מראש (אם החופשה היא בת 3 ימים ויותר). לחילופין – תוכלו לפטר אותו בנוהל הרגיל.

3.      צמצום משרה – באפשרותכם גם לצמצם את היקף המשרה של העובדים. גם כאן מדובר בפגיעה מהותית שהעובד לא חייב להסכים לה. הנוהל הוא בדומה להוצאה לחל”ת, כלומר שימוע, פרוטוקול הכולל את הסכמת העובד, ומכתב על צמצום המשרה.

4.      בעלי מניות – לא יכולים לצאת לחל”ת ולקבל דמי אבטלה. גם בני זוג שלהם שעובדים בעסק כנראה לא יקבלו, למרות שאין בזה היגיון.

5.      עובד שיוצא לחל”ת – עליו לשדר את הבקשה לדמי אבטלה באתר של המוסד לביטוח לאומי. משרדנו יוציא לו טופס 100 הנדרש ע”י הביטוח הלאומי (פירוט משכורות ותקופות עבודה). אני מבקש מכם לשלוח אליי את הבקשה להוציא לעובדים את האישור הזה, לרבות יום סיום העבודה.

6.      התאמת החיים למשבר – אנו בתחילתו של משבר כלכלי. אני ממליץ לכם להקטין הוצאות אישיות

אני רוצה לציין שמשרדנו עושה מאמצים להעביר אליכם מידע מדויק ככל האפשר. אנו איננו מומחים בנוגע לדמי אבטלה אך מנסים ללמוד ולהתייעץ עם עו”ד שמומחים בדיני עבודה, ומתוך מה שמפורסם באתר של המוסד לביטוח לאומי.

אני מאחל לכולכם בריאות והצלחה! מי ייתן נעבור כולנו את המשבר הזה בשלום!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »