עדכון קורונה 17.6.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכון על מענק החזרת העובדים ומענק פעימה שניה

חברים יקרים!

מצ”ב עדכון שוטף:

1.      מענק החזרת עובדים לעבודה – אתמול התקבל בכנסת חוק המענק לעסקים שיחזירו עובדים לעבודה (מה שמכונה בתקשורת “פעימה רביעית”). מדובר בחוק מורכב למדי עם הרבה יוצאים מהכלל, כך שלא כל עובד שמתקבל/חוזר לעבודה יזכה את המעסיק למענק. אני לא יכול לפרט פה את כל הפרשנות לחוק, לפיכך אני מצרף את החוק עצמו ודברי הסבר של לשכת רואי חשבון. אבל פטור בלא כלום אי אפשר. להלן העקרונות הבסיסיים (ובבקשה לא לצעוק עלי אם אני טועה במשהו קטן או בניסוח, כי גם אני יכול לטעות):

a.       המענק יינתן עבור עובדים שהוחזרו מתאריך 19.4.2020 והלאה. למי שהחזיר בחודשים אפריל+מאי, המענק יהיה 3,500 ש”ח. למי שיחזיר מחודש יוני או יולי זה יהיה 7,500 ש”ח.

b.      המענק יחולק ל – 4 חודשים, כאשר כל חלק יתקבל בתנאי שהעובד המשיך לעבוד אצל המעסיק.

c.       המענק יינתן רק אם העובד התקבל לעבודה לפני 15 בחודש, כלומר היום כבר אי אפשר לקלוט עובדים ולקבל עבור חודש יוני.

d.      עבור עובד שמשכורתו ברוטו נמוכה מ – 3,300 ש”ח (עובדים במשרה חלקית), או הוא לא זכאי לדמי אבטלה (נניח בגלל שהוא צעיר מ – 20 שנה) לא יתקבל מענק.

e.      העובדים נרשמו לחל”ת בשירות התעסוקה עד ליום 30 באפריל.

f.        הוא יכול להיות קרובו של המעסיק, אבל בתנאי שעבד בעסק בתאריך 29.2.2020 (כלומר לפני תקופת החל”תים)

g.       המענק יתקבל בתנאי שמצבת העובדים גדלה לעומת החודש הקודם (כלומר אם עובד התקבל בחודש מאי וכתוצאה מכך גדלה מצבת העובדים בעסק, אזי יגיע מענק).

כדי לקבל את המענקים יש להגיש מדי חודש בקשה מפורטת למדי הכוללת כל מיני אישורים והוכחות לזכאותכם. טפסי ההגשה טרם הוכנו ולכן אין אנו יודעים איך ניתן להגיש בפועל. מכל מקום, משרדנו נערך להגשת הבקשות בשמכם. מפאת העבודה הרבה שתהיה כרוכה בהגשת הבקשות, אנו נגבה שכר טרחה בגובה 100 ש”ח + מע”מ לכל עובד שיהיה כלול בכל בקשה, כאשר התעריף המינימלי יהיה 200 ש”ח + מע”מ. (כלומר, על כל בקשה יהיה עליכם לשלם בנפרד משום שמדובר בהגשה מלאה).

2.      מענק פעימה 2 – כזכור לכם מענק פעימה 2 לעצמאים ובעלי שליטה מבוסס על ירידת מחזורי ההכנסות בחודשים מרץ-יוני 2020 ב – 25% לפחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אני המלצתי לכם לא לבקש את המענק עד אשר תהיו בטוחים בכך שאכן הירידה הזו מתקיימת. כעת הגיע הזמן לנסות ולהעריך את הירידה בהכנסות, ולהגיש במידה שאכן הזכאות קמה. זכרו שמי שבקש וקבל מענק ולא יהיה זכאי, יצטרך להחזיר אותו.

אני מאחל לכם בריאות והצלחה, ומקווה שחזרתם לעבודה עם אנרגיות מטורפות. אני שמח לומר שאני שומע מלקוחות שלנו שזה אכן המצב, וכי הם מחזירים לעצמם (בעבודה קשה!) חלק מההפסדים שנוצרו בזמן הסגר.

אוהב אתכם! חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »