עדכון קורונה 22.3.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

העדכון היומי הראשון לשבוע זה עם הנחיות חדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה

לקוחות יקרים!

סוף השבוע עבר ובעקבותיו הנחיות חדשות, והיערכות נוספת שלנו בהתמודדות עם הנגיף ועם המשבר הכלכלי שהוא מביא בעקבותיו.

להלן כמה עדכונים:

1.      שירותי המשרד שלנו – משרדי רואי חשבון נחשבים כמפעל חיוני בגלל שהם מהווים חוליה מקשרת בין העסקים לבים מערכת המסים. אנו החוליה החשובה שבאמצעותה ניתן לגבות מסים. לכן משרדנו עובד כרגיל, תוך שמירה על היגיינה ומרחק בין אדם לאדם. כמוכן אנו דואגים לרסס בכל בוקר את כל החפצים שבהם נוגעים אנשים, כגון ידיות דלתות וכד’. אתם מתבקשים לשתף פעולה והתאם לכך נבקשכם לקיים אחר ההנחיות הבאות: א. לחטא את ידיכם לפני כניסתכם למשרד. ב. במידת האפשר להימנע מלבוא אלינו. את שקית המסמכים ניתן לשים מחוץ למשרד, ואנו נאסוף אותה. אני אישית נכלל בקבוצת הסיכון עקב גילי ובעיות רקע. לכן אני אגיע למשרד בכל יום, אך אשהה זמן קצר יחסית. אני מקווה שתקבלו זאת בהבנה. כמובן שאהיה זמין לשיחות טלפון ואימיילים עד שעות הלילה. אל תהססו להתקשר אליי גם בשעה 10 בלילה.

2.      עצה כללית בנוגע לבריאותכם – הנגיף נדבר למשטחים וחפצים שונים, ומגע בהם בידיים חשופות יכול להעביר אותו אליכם. לכן אנא אל תגעו ישירות במתגים, ידיות וכל דבר שמשמש את הציבור. קחו חתיכת נייר או מטלית לחה וחצצו ביניכם לבין החפצים. למשל, בסופרמרקט, אני עוטף במטליות לחות את ידית האחיזה של העגלה וכך מסתובב אתה. השימוש בכפפה אינו עוזר כל כך, כי אם תגעו בעגלה ואח”כ בפניכם, הנגיף יעבור.

3.      הקטנת מקדמות מס וביטוח לאומי – משרדנו נערך כרגע לבדיקה מקיפה של מקדמות המס שאתם משלמים, ולעצמאים גם את מקדמות הביטוח הלאומי. אנו רוצים להתאים אותן לרווח הצפוי בשנת 2020, ולמנוע מצב שבו תשלמו יותר מדיי, במיוחד כשתזרים המזומנים של העסק נפגע מאוד. לכן אני מבקש מכל אחד מכם שצופה פגיעה בהכנסות העסק (יש רבים שחווים זאת ומעטים שלא) – נא לשלוח אליי אימייל שבו אתם מפרטים את הפגיעה בעסק. תשתדלו לפרט כמה שיותר כדי שאוכל להבין עד כמה הפגיעה קשה ועד כמה יש להקטין את המקדמות. בכל מקרה, ניתן במהלך השנה לשנות שוב את המקדמות, כך שהפעולה הנוכחית אינה סוף פסוק. אני מניח שמי שנפגע, לא ישלם מקדמות לפחות בחודשיים הקרובים, כך שבזמן הקרוב לא יוציא עוד מזומן לטובת מערכת המסים.

4.      הלוואות בערבות המדינה – הממשלה מבטיחה לעזור לעסקים הקטנים. היא שחררה עוד תקציב לטובת הלוואות בערבות המדינה. אני סבור שכדאי לקחת הלוואות אלה רק אם יש ביטחון שהן יעזרו לעסק להתאושש. זכרו שיש להחזירן!!! הריבית בהן היא לא נמוכה (פריים + 3.5% לפחות) אבל לא גבוהה מאוד. תוכלו לבקש אותן דרך מעו”ף ולשלם עמלה נמוכה יחסית.

5.      עידוד לעסקים קטנים – שר האוצר הבטיח מענק עד גובה 6,000 ש”ח לעצמאים. האמירה הזאת גרמה בלבול רב ולמעשה טרם נקבע המנגנון, או נעשתה היערכות טכנית כלשהי. לכן אני מציע לא להסתמך על המענק הזה. אני מבטיח לכם שברגע שהמידע בנוגע למענק יהיה אמין, אני אעדכן אתכם. לשמחתי, כלכלנים בכירים החלו לדבר בתקשורת על ההכרח בסיוע רחב לעסקים הקטנים, וכי על הממשלה לשחרר עשרות מיליארדי ש”ח עבור זאת. אני תומך בכך ומקווה שממשלת החרום תוקם מהר ככל האפשר על מנת שאפשר יהיה לאשר תקציב מתאים.

6.      הוצאת עובדים לחל”ת – אנא עבדו על פי ההנחיות ששלחתי אליכם ותשתמשו בטפסים ששלחתי אליכם. על פי מה שפורסם בתקשורת (ולצערי אני לא מומחה גדול בכל, אך משתדל ללמוד), על העובדים לעשות 2 צעדים: א. להירשם בשירות התעסוקה. ב. להירשם בביטוח הלאומי. כל זאת באמצעות האינטרנט. אתם המעסיקים תדווחו לנו באימייל את שמות העובדים ואת תאריך היציאה לחל”ת, ואנו נשדר טופס 100 לביטוח הלאומי.

אנו מאחלים לכם בריאות והצלחה, ומקווים יחד אתכם שהנגיף יתעופף לו במהרה לפלנטה אחרת, והמשבר הכלכלי יחלוף גם הוא במהרה. זכרו – מי שיחזיק מעמד עכשיו, יהיה חזק הרבה יותר לכשהמשבר יחלוף!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »