עדכון קורונה 29.3.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

להלן ריכוז העדכונים החדשים לשבוע זה בהתמודדות עם מגיפת הקורונה

לקוחות יקרים!

לתומי חשבתי שעד לעדכון הנוכחי אוכל לבשר לכם על הסיוע שהממשלה החליטה לתת לבעלי עסקים, והתבדיתי!

לצערי הממשלה טרם החליטה על המנגנון המדויק, אבל לפחות האזינה חלקית לשוועת בעלי העסקים, והחליטה עקרונית לקבוע מסגרת סיוע גדולה הרבה יותר – 80 מיליארד ש”ח. מומחים לכלכלה טוענים שהסיוע אמור להיות 10% מהתוצר הלאומי, כלומר בערך 140 מיליארד ש”ח. בתקשורת טוענים שמתנהלת מלחמה בין ראש הממשלה שדורש להרחיב את הסיוע לבין פקידי האוצר שמתנגדים. מה שאני יודע בוודאות הוא שהולך להיות רע בכל מקרה (צר לי, אך אני רוצה להציג לכם את התמונה האמתית ולא למכור לכם סיפורים). זה אומר שעליכם להישמר ולחסוך בהוצאות. למי שאין ברירה עדיף שיוציא את העובדים לחל”ת. זה נכון שההכנסה שלהם תיפגע, אך עדיף כך מאשר שמקום העבודה שלהם ייסגר. אני אישית מאוד פסימי בנוגע לשנה הקרובה. אני סבור שגם אם הקורונה תחלוף תוך כמה חודשים, יקח זמן ממושך להניע מחדש את גלגלי הכלכלה, ואחוז מסוים מהעובדים שבחל”ת לא יחזרו לעבודה, כלומר – אחוז האבטלה יעלה מאוד! זה אומר שפחות כסף יתגלגל בשוק בעיקר בענפים שמוגדרים מותרות – מסעדות, בתי מלון, טיסות, מוצרי יוקרה וכד’. הנה כמה דברים שבכל זאת התחדשו:

1.      דמי אבטלה לפנסיונרים – הממשלה החליטה לתת גם לעובדים מעל לגיל 67 דמי אבטלה בנוסף לגמלת אזרח ותיק. אני לא יודע את הנוסחה המדויקת אבל בתקשורת אמרו שהם ינועו בין 1,000 ש”ח ל – 4,000 ש”ח. הביטוח הלאומי יעשה את החשבון. על העובד לדווח אבטלה בתהליך המקובל.

2.      דמי אבטלה בכלל – הממשלה קבעה תקנות חדשות לעובדים שהוותק שלהם לקבלת דמי אבטלה נמוך מהקבוע בחוק (12 חודשים). עובדים אלה יקבלו דמי אבטלה לתקופה קצרה יותר (הנוסחה מורכבת למדי) מאלה שצברו וותק מלא.

3.      רישום בשירות התעסוקה – לעניין הרישום בשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי – נא ללחוץ על העובדים שיצאו לחל”ת להזדרז ולהירשם מיום היציאה לחל”ת. לאור הלחץ שנוצר ברישום ונפילת האתרים שלהם, הביטוח הלאומי עדיין מאפשר להירשם בדיעבד (מ – 15 במרץ).

4.      סגירת עסקים – עדיין אין שינוי מהשבוע הקודם. עסקים יוכלו להיפתח בתנאי שלא עובדים יותר מ – 10 אנשים ושומרים על מרחק אחד מהשני (כל זה בתנאי שאין הוראה ספציפית בנוגע לסוגי עסקים שחייבים לסגור). בתקשורת אומרים שבימים הקרובים הסגר יתהדק.

5. מפעלים חיוניים – לקוחות רבים שואלים אותי לגבי אישור “מפעל חיוני”. אני מצרף לכם דוגמה של אישור כזה שהוציא משרד העבודה וכן את רשימת המפעלים החיוניים. מסתבר שיש רבים כאלה. פניתי לעו”ד מסוים שמוכן לסייע בעניין תמורת שכ”ט נמוך. אני אישית לא יודע לומר מה החוק במקרים גבוליים, אבל מוכן לעזור כמיטב יכולתי.

<- דוגמה לאישור מפעל חיוני

6. עבודת המשרד שלנו – אנו מתכוונים להוציא את רוב העובדים לחל”ת החל מיום רביעי 1/4/2020. משכורות – הוצאתי לכם הודעה בווטסאפ לגבי המשכורות של חודש מרץ. נא להעבירן אלינו עוד היום כדי שנוכל להוציא משכורות. חומר שוטף להנח”ש – אין לי מושג האם בעוד שבוע תוכלו להביא למשרד. אני מעדיף שתביאו בדחיפות כדי שמי שיישאר בעבודה יוכל להכניס למחשב. לא ידוע למתי יידחה המע”מ ומס הכנסה של חודש מרץ. ברור לכם שהמצב הנוכחי מעמיס על משרדנו עבודה רבה. אנו מתמודדים על העבודה אך זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם.

7.      השלמות להנח”ש 2019 – אני מבקש מכל בעלי החברות לדאוג להביא אלינו בדחיפות את ההשלמות שהתבקשתם להביא בכל הנוגע להנח”ש לשנת 2019. גם ככה אנו לחוצים מאוד עם העבודה, ואני מעדיף לקדם את הדוחות הכספיים של 2019 כמה שאפשר.

אני מאחל לכולכם לעבור תקופה זו בבריאות שלמה. תשמרו על מצב רוח טוב. למעט השעות הספורות שאני עובד בהן, אני אישית יושב רוב הזמן בבית עם אורית אשתי. אנו מעבירים את הזמן בקריאה, צופים בנטפליקס, ומשוחחים ממושכות עם הנכדים באפליקציות השונות. איך אומר המשורר – עברנו את פרעה, נעבור גם את זה!

חיבוק וירטואלי!

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »