עדכון קורונה 30.4.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכון נוסף של כל מה שחדש בנושא משבר הקורונה, המענקים לעסקים ועוד.

לקוחות יקרים!

לקוחות רבים פונים אלינו בשאלות רבות בנושאים שונים. מטרת העדכונים שאני מעלה היא לתת לכם מידע שוטף ואמין (מה שאתם קוראים בעיתונים וצופים בתקשורת הוא מידע לא סופי ולעתים לא אמין). אנא קראו את המידע שאני מעביר לכם בזהירות ובעיון כדי לא לעשות טעויות:

1.      החזרת עובדים מחל”ת – יש לדווח לנו על מועד החזרת העובד, כדי שאנחנו נדווח לשירות התעסוקה.

2.      פיטורי עובדים בזמן בחל”ת – אם עובד נמצא בחל”ת והמעסיק רוצה לפטר אותו, עליו לערוך לו שימוע רגיל לחלוטין (יומיים הודעה מראש עם זימון מסודר לשימוע), לנהל פרוטוקול שימוע ולהחתים אותו עליו. למחרת אפשר לפטר אותו עם הודעה מראש כקבוע בחוק. עד כאן העובד נמצא בחל”ת. מהרגע שבו הודעתם לו על פיטוריו, העובד חוזר לעבודה לכל תקופת ההודעה מראש!!! נא לא לטעות ולחשוב שהעובד ממשיך את החל”ת גם בתקופת ההודעה מראש!!! אגב, כפי שהודעתי לכם באימיילים קודמים, עדיף לנהל את השימוע בתוך תקופת החל”ת ולא להחזיר את העובד לעבודה עד ליום שבו מודיעים לו שהוא מפוטר. בדרך זו תמנעו מצב שבו העובד נעשה חולה בדיוק ברגע שזימנתם אותו לשימוע (כי הוא עדיין בחל”ת, ובתקופה זו אין משמעות לכך שהוא חולה).

3.      מענק פעימה 2 – המענק יבוסס על ירידת מחזורי ההכנסות בחודשים מרץ-יוני 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד (לפחות ב – 25%). בעלי שליטה לא מוציאים את עצמם לחל”ת, הם ממשיכים למשוך משכורת רגילה, ואין לזה השפעה על גובה המענק! זכרו שאם בעל השליטה + החברה הרוויחו ביחד מעל 1 מיליון ש”ח בשנת 2018, הם לא יזכו למענק זה.

בעלי שליטה שטרם נרשמו ב”איזור אישי” באתר האינטרנט של רשות המסים, מתבקשים לעשות זאת כדי שיוכלו בעתיד לבקש את המענק. את המענק עצמו יש טעם להגיש רק כאשר ברור שירידת המחזורים הייתה מעל 25%, כלומר היכן שהוא בסוף יוני 2020, תחילת יולי 2020.

4.      פיצוי “הוצאות קבועות” – פיצוי זה מבוסס על ירידת מחזורי ההכנסות בחודשים מרץ-אפריל 2020 לעומת אשתקד (מעל 25%). כרגע הפיצוי יוענק רק למי שמחזור ההכנסות שלו נמוך מ – 20 מיליון ש”ח בשנה (לגבי אלה שגדולים יותר יצאו תקנות מאוחר יותר). אין כרגע החלטה הנוגעת לעסקים שירידת מחזור ההכנסות באה לידי ביטוי בחודשים מאוחרים יותר (אלה שעובדים על בסיס מזומן, או כאלה בשוטף + 60, 90). מתווה הפיצוי הוא מסובך מאוד ולוקח בחשבון גם את החיסכון שנבע לעסק מהוצאת עובדים לחל”ת. אנחנו למדנו את המתווה ומוכנים ליישם אותו אצל כולכם. בניגוד למשרדי רואי חשבון רבים שהחליטו לגבות על כך שכר טרחה (שמבטא את העבודה הרבה שמוטלת עלינו בהכנת התביעה לפיצוי), אנו החלטנו לתת את השירות הזה במסגרת שכר הטרחה שאנו גובים בשוטף, לכל מי שמבצע דרכנו את הנהלת החשבונות. מגבלת הפיצוי היא 400,000 ש”ח והיא תקפה בעיקר לעסקים שמחזור הכנסתם גבוה והוא ירד במידה משמעותית לעומת מרץ-אפריל 2019. אז בבקשה אל תצפו לקבל פיצוי שאפילו מתקרב לכזה.

5.      חיוב בשווי רכב בתקופת בחל”ת – סוגיה זו נדונה בפורום רשות המסים ולשכת רו”ח. רשות המסים החליטה שאם הרכב נלקח מהעובד בתקופת החל”ת, אין לחייב אותו בשווי רכב בתקופה זו (ומן הסתם לא נדרשו הוצאות דלק בגינו). אך מה קורה אם הרכב נשאר בחזקת העובד, אך בגלל הסגר ומגבלות התנועה, הוא לא עשה בו שימוש פרטי? בעניין זה הוגש בג”צ, וחברי רו”ח עופר מנירב עדכן אותנו כי במידה שרשות המסים תיסוג מלתת תשובה לבג”צ, הוא יתקבל אוטומטית. לכן קבלנו עצה שבכל מקרה לא לחייב את העובדים בשווי רכב בתקופת החל”ת, ורק אם בג”צ יקבל את עמדת רשות המסים נצטרך לחייב את העובדים רטרואקטיבית (שוב, רק במקרה שהרכב לא נלקח מהם). אתם צריכים לרשום לנו במפורש בדוח המשכורת של אפריל 2020 מה בדעתכם לעשות.

אני מאחל לכם בריאות והצלחה! שנסו מותניים וחזרו לעבוד בכל הכוח. זכרו שמי שישרוד את התקופה הקרובה, יצא חזק יותר מהמשבר!

חיבוק וירטואלי!

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »