עדכון קורונה 7.10.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עקכון קורונה לחג הסוכות

לקוחות יקרים!

החגים אוטוטו נגמרים ואני מקווה שהמשק יחזור בהדרגה לפעילות סדירה בעקבות ירידת התחלואה מקורונה. כמה עדכונים:

1.      מענק לעסקים קטנים – עסקים שמחזור הכנסותיהם בשנת 2019 לא עלה על 300,000 ש”ח יכולים להגיש בקשה למענק עבור מאי-יוני 2020 גם אם מחזור הכנסותיהם יחסית לחודשים מאי-יוני 2019 ירדו רק ב – 25% ומעלה (לעומת ירידה של 40% בעסקים גדולים יותר). את המענק אפשר לבקש באיזור האישי שלכם באתר של רשות המסים (שלחתי לכם ווטסאפ בעניין זה).

2.      מענק הוצאות קבועות ספטמבר/אוקטובר 2020 – לפי הודעת הממשלה ניתן יהיה לבקש “מענק הוצאות קבועות” בירידה של 25% בלבד לעומת ספטמבר/אוקטובר 2019 (זאת לעומת דרישה של 40% ומעלה במקור). כמו תמיד, אני מבקש מכם לעשות חשבון ולבדוק היטב לא להוציא חשבוניות מס מיותרות, בעיקר אם הירידה במחזור ההכנסות נעה סביב 25% (אגב, הנחייה דומה היא גם אם הירידה במחזור נושקת ל – 40%, אזי עדיף לעבור את האחוז הזה, כי גובה המענק עולה משמעותית, וכנ”ל לגבי ירידה של 60%. במלים פשוטות, המענק נקבע גם ע”פ גובה הירידה במחזורי ההכנסות שהם 25%, 40%, 60%, 80%).

3.      מענק הוצאות קבועות נובמבר/דצמבר 2020 – גם כאן כנראה (לא בטוח) שיורידו את הסף לקבלת מענק הוצאות קבועות ל – 25% במקום 40% (רק לידיעה!!!)

4.      מענק החזרת עובדים לעבודה – בימים הקרובים נגיש את הבקשות למענקים עבור חודשים אוגוסט-ספטמבר 2020 (ללקוחות שהגשנו להם עבור יוני-יולי). הסדרי שכ”ט בגין מענקים אלה יהיה כמו זה שסיכמנו עליו לגבי יוני-יולי 2020.

5.      מיסוי על המענקים – זכרו שהמענקים חייבים במס הכנסה וחלקם גם בביטוח לאומי (לעצמאים). חלקכם מקבל מענקים נאים. אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, לשים חלק מהמענקים בצד על מנת שיהיה לכם כסף לשלם את המס, לכשנגיש את הדוח לשנת 2020. אני יודע שהמצב אצל כל אחד אינו זהה לאחרים, אבל בבקשה שימו לב לעניין זה, כדי שלא תמצאו את עצמכם עומדים בפני שוקת שבורה בעוד שנה!!!

6.      מענקים שהתקבלו ללא סיבה מוצדקת – שואלים אותי מדי פעם לגבי מענקים שנדרשו והתקבלו מבלי שהייתה הצדקה לכך. זה קורה כאשר אתם נכנסים לאזור האישי ומצהירים שחלה ירידה במחזורים העולה על הסף הנדרש, בעוד שלמעשה הירידה לא הייתה מספיק גדולה (זה נכון בעיקר לגבי עצמאים קטנים או בעלי שליטה). לגבי אלה שאנחנו מגישים זה לא יקרה כי אנחנו בודקים לעומק את זכאותכם. בכל אופן, הממשלה הודיעה שיהיה צורך להחזיר מענקים אלה, אבל למיטב ידיעתי היא טרם קבעה את המנגנון (מתי, עם/בלי ריבית, תשלומים וכד’). סמכו עליי שברגע שאדע תשובה מוסמכת אפרסם אותה ברבים.

לנוחיותכם שוב, ריכוז המענקים ותאריכי התפוגה שלהם.

משרדנו נחשב חיוני ולכן עובד בסגר. אנו כרגע לא מקבלים קהל בגלל הוראות ההפרדה!

חג סוכות ושמחת תורה שמחים לכם!

חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »