עדכונים שוטפים ותזכורות לנושאים חשובים‎‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

ישנם נושאים רבים הכרוכים בניהול העסק, שאנו נשאלים עליהם, ו/או נתקלים בהם כשאנחנו נותנים לכם את השירות השוטף, ורציתי לחדד אותם (כי לצערי רבים מכם “נופלים” בהם עקב חוסר תשומת לב או עקב הלחצים העסקיים השוטפים).

1.      הסכמי שכר – כמו תמיד, אני נתקל במעסיקים שאינם מחתימים את העובדים שלהם על הסכמי שכר. מדובר בעבירה חמורה על החוק!!! כמוכן, גם כאשר המעסיק והעובד חותמים על הסכם כזה, מסתבר שהוא אינו מגן מספיק טוב על המעסיק (כלומר – עליכם!( הסכמי השכר המודרניים כוללים עמוד אחד של פרטים טכניים + עמודים רבים שכולם כרובם התחייבויות של העובד כלפי המעסיק. זכרו שחוקי העבודה + בתי המשפט + משרד העבודה מגנים על העובדים, כך שהסכם העבודה אינו צריך לכלול הגנות על העובדים. אני ממליץ לפנות לעו”ד הבקי בדיני עבודה כדי שיכין הסכם כזה לעסק.

2.      תשלום פנסיה לעובדים – ע”פ החוק, חובה להפקיד לקרנות פנסיה לעובדים. החוק מחייב להפקיד לפחות 18.5% מהמשכורת ברוטו, מזה 6% על חשבון העובד. תשלום זה כולל 6% על חשבון פיצויי פרישה, כך שבעת פיטורי עובד יש להשלים עוד 2.33%. חובת ההפקדה היא מהחודש ה – 7 לעבודה, לגבי עובדים שאין להן קופת פנסיה פעילה, או בחודש ה – 3 לעבודה (רטרואקטיבית מתחילת העבודה) במקרה שלעובד יש קופה פעילה. הבעיות צצות כאשר המעסיק אינו מבקש מהעובד החדש את פרטי הקופה שלו, ונוצרים פיגורים בהפקדות לפנסיה. דעו לכם שמשרד העבודה מטיל קנסות כבדים (מעל 100,000 ש”ח) על עסקים שאינם מקפידים על ההפקדות לפנסיה. ולכן, עליכם לבקש מכל עובד, עוד ברגע חתימת הסכם העבודה, להביא את פרטי קופת הפנסיה שלו!!! (וכמובן להעבירה אלינו על מנת שנכניס את פרטיה לתוכנת השכר).

3.      מעקב נוכחות של העובדים – יש לנהל כרטיסי נוכחות של העובדים ולהחתים אותם בסוף כל חודש. משרד העבודה מקפיד מאוד על כך. כרטיס הנוכחות מגן על המעסיק משום שהוא ההוכחה למספר שעות העבודה שהעובד עבד בפועל.

4.      שמירה על מסמכים – החוק מחייב אתכם לשמור על מסמכים במשך 7 שנים לפחות. אני ממליץ לשמור גם תקופה ארוכה יותר, ולבטח כל מסמך כספי בעל משמעות. מבין המסמכים שיש לשמור לתמיד – רכישת/בניית דירות, אקסל מפורט הכולל את המימון לרכישות כאלה, ירושות, מתנות בסכומים גבוהים, מכירת דירות/מגרשים, השקעות בנדל”ן בחו”ל, השקעות במניות של חברות פרטיות, לרבות בחו”ל. אני מזכיר לכם את הוראות חוק המזומן שהתקבל בשנת 2016 לפיו יש לשמור פרטים על אופן מימון רכישה ובנייה של בתים. מצ”ב הנחיות לשמירה על מסמכים לצורך הכנת הצהרת הון.

5.      סגר, חל”ת, מענקים, דמי אבטלה וכד’ – כידוע לכם יש אפשרות שיוטל סגר בקרוב. אני רוצה לעדכן שאין עדיין החלטות ממשלה בנוגע להוצאת לחל”ת, תשלום דמי אבטלה, מתן מענקים לעסקים וכיו”ב. אנא עקבו אח התקשורת. כמובן שברגע שאנו נעדכן אתכם במידת הצורך.

6.      נהלי העבודה מול משרדנו ותקנון התקשרות – לנוחיותכם, מצ”ב שוב נהלי העבודה מול משרדנו ותקנון התקשרות.

חיבוק חם!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »