עדכונים שוטפים פיצוי בגין מבצע שומר החומות 9.6.2021

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

הממשלה אמורה לאמץ תקנות בדבר פיצויים שיינתנו לעסקים בעקבות הפסדים שנגרמו עקב מבצע שומר החומות. נוסחת הפיצוי (ע”פ הטיוטה שטרם אושרה) היא די מורכבת והיא באה לענות על הפסדים מסוגים שונים:

1.      החזר שכר עבודה בגין עובדים הורים לילדים צעירים שלא יכלו לבוא לעבודה עקב סגירת בתי ספר. הסכום ליום עבודה אינו ידוע אך כנראה ינוע בין 370 – 430 ש”ח ליום. זאת אומרת שעל המעסיק לשלם לעובד את ימי ההיעדרות האלה ולבקש פיצוי מהמדינה. ישנה פרשנות דחוקה שטוענת שאם המעסיק אינו מבקש פיצוי מהמדינה, אין בחובתו לשלם את שכר העבודה, אך לא הייתי מציע להסתמך עליה.

2.      פיצוי בגין ירידת מחזורי הכנסות בחודש מאי 2021 לעומת מאי 2019. נוסחת פיצוי זאת תהיה כנראה דומה לזו של מבצע צוק איתן, אך איננו בטוחים בכך לחלוטין. בכל מקרה, אם מגישים פיצוי לפי נוסחה זו, לא יתקבל פיצוי גם על היעדרות העובדים.

בקיצור, נמתין עוד כמה ימים (למותר לציין את ההתנהלות השערורייתית של המדינה בכך שלא אישרה את נוסחת הפיצוי למעסיקים לפני הכנת המשכורות לחודש מאי 2021. מדינת חלם…)

בתקווה לזמנים טובים (שכוללים גם כמובן חופשות בחו”ל…)!

בברכה

רו”ח משה פרג

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »