ברכת שנה טובה לשנת תשפ”ב‎‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

עם פרוס שנת תשפ”ב, אני רוצה לאחל לכם שתהא שנה זו טובה עבורכם מהשנה הקודמת בכל היבטי החיים. אין צורך להכביר במלים על השנה ומחצה האחרונות. משיחות עם לא מעט אנשים, קבלתי את הרושם שמרביתם החלו לחשוב על החיים מנקודת מבט פילוסופית יותר, ולעסוק בנושאים שבשגרה אינם בראש מענייניהם. אנשים מחפשים תשובות לשאלות כגון – למה זה קרה (לא בהיבט הרפואי גרידא), למה זה נמשך זמן רב (והאור בקצה המנהרה טרם נראה), כיצד יש לנהוג באנשים שאינם “מתיישרים” עם הקו הכללי (למשל, מתנגדי חיסונים) וכד’.

אחת התופעות שהתחזקה מאוד בתקופה זו היא ההקצנה מול אנשים שאינם חושבים “כמונו” בהיבטים שונים. השיח בתקשורת וברשתות החברתיות הפך אלים יותר, שלא לדבר על הדוגמא שנציגי הציבור שלנו נותנים לנו.

השאלה היא – האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורנית לחיים הרמוניים יותר. אגב, כשאנשים אומרים לי כמה רע עכשיו, אני מזכיר להם שהרע של היום הוא דבש לעומת העולם שלפני 200 שנה, אך מאחר שהעולם התקדם מאז בהיבט של יחסים בין בני האדם, אין לנו ללכת אחורה אלא קדימה.

אז מה עושים – אני סבור שהפתרון נעוץ בכל אחד מאיתנו במה שנקרא “דל”ת אמותינו”. הלל הזקן קבע את הכלל “את ששנוא עליך אל תעש לחברך”. אני סבור שהכלל הזה ברור כל כך עד שאין צורך להרחיב עליו במלים. בספרי “שבעת הדברות החדשים” הרחבתי מעט כלל זה וקבעתי את הדיבר “נהג באחרים כפי שהיית רוצה שינהגו בך”.

אגב, מי שעדיין לא קיבל את ספרי “שבעת הדברות החדשים” (עם הקדשה) מוזמן לבוא למשרדי ולקבל אותו. הספר עוסק בפילוסופיה של המוסר ובמשמעות החיים.

שנה טובה!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »