עדכונים שוטפים בנושאים שונים 30.06.2021

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

להלן עדכונים שוטפים בנושאים שונים:

1.      חניה ליד המשרד – עירית באר שבע החליטה לצבוע בכחול את החניות לאורך הכביש הפנימי (בצד של שדרות בן גוריון). כתוצאה מכך החנייה ריקה כמעט לחלוטין וכשאתם באים אלינו למסור חומר או להיפגש, אפשר לחנות בקרבת המשרד (פנגו).

2.      החזר מענקי קורונה – רשות המסים החלה לפנות לנישומים ולבקש בחזרה את המענקים שנדרשו שלא בצדק. כזכור לכם, אנו התרענו פעמים רבות שלא לדרוש מענקים סתם כך, במיוחד שכל מה שהייתם צריכים לעשות זה לסמן V בכמה מקומות. מדובר בעיקר בעוסקים קטנים יחסית שלא נדרשו לרשום פרטים על מחזורי ההכנסות, או שתבעו את המענק האישי (בניגוד למענק הוצאות קבועות). כל אחד יכול עתה לראות באתר של רשות המסים את רשימת המענקים שלו, מסווגים לכאלה שהם מוצדקים וכאלה שיש להחזירם. קחו בחשבון, שמענקים שקבלתם ללא הצדקה בשנת 2020 נכנסים בדוח האישי ואתם משלמים עליהם מס. במידה שתחזיר את המענקים, הם לא יכללו בדוח של 2020. לכן אני מציע שכל אחד שתבע מענקים בעצמו, שייכנס לאזור האישי שלו ברשות המסים ויבדוק האם הוא צריך להחזיר מענקים. במידה שכן – החזירו אותם מיד, והוציאו אישור מעודכן על סכומי המענקים שקבלתם (והביאו אלינו יחד עם החומר לדוח השנתי)!!!

3.      מענקי “שומר החומות” – מאמצע יולי 2021 אפשר יהיה להגיש בקשות למענקים. אנו נבדוק לכל הלקוחות שלנו שמקבלים אצלנו שירותי הנהלת חשבונות ובמידת הצורך נציע להגיש בקשה. לא ברור כמה ארוכים יהיו תהליכי הבדיקה. לאור מורכבות הבדיקה וההגשה, אנו נגבה 10% מסכום המענק שיתקבל בפועל.

4.      עדכוני סכומים במע”מ – מצ”ב הודעת מע”מ על עדכון סכומים מתאריך 1.7.2021

5.      פניה של רשות המסים לקבל פרטים על בניית בתים – בעקבות החוק לצמצום השימוש במזומן, פועלת רשות המסים לקבל מידע מאזרחים שבונים בתים או קונים דירות, בנוגע לדרך התשלום עבור הנכס. במסגרת זו רשות המסים פונה לאזרחים (שאינם בעלי עסקים) ומבקשת מידע על כך (בלהבים פנו לאחרונה לעשרות אנשים). אם זכור לכם, אנו מדריכים אתכם לשמור מסמכים הקשורים לרכישת נכסים, או לבניית בתים, זאת כדי שיהיו לכם נתונים להצהרת הון. עצתי – לארגן את המסמכים בקלסר מסודר, ולנהל רישום באקסל במתכונת שנדרשת בטפסים שצרפנו פה.

אני מאחל לכם בריאות. אנא היזהרו עם התגברות התחלואה!

בברכה

רו”ח משה פרג

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »