עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

לקוחות יקרים!

להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’:

1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים כתנאי להכרה בהוצאות הרכב. רבים מכם פנו אלינו בעניין זה וענינו שיש להמתין לחקיקה עצמה. כעת התבשרנו כי ההוראה הזו לא תחול על כלי רכב שמשקלם פחות מ – 3,500 ק”ג. מכאן, היא תחול על כלי רכב שמשקלם מעל 3,500 ש”ח. ההיגיון בכך הוא פשוט – הוצאות על כלי הרכב הגדולים מוכרות במלואן וכן גם המע”מ. לכן רשות המסים מבקשת לוודא שבעלי הרכבים לא מנפחים את ההוצאות. אנו מייעצים לכל בעלי הרכבים האלה להתקין את הדלקנים במהלך חודש אוקטובר.

2.      חישובי רווח לחודש ספטמבר 2021 – בעוד כשבועיים נחל בחישובי רווח לחודשים ינואר-ספטמבר 2021 כדי לברר האם יש לתקן מקדמות למס הכנסה (וביטוח לאומי לעצמאים). לכן, עסקים בעלי מלאי מתבקשים להעריך את המלאי הקיים עכשיו בעסק כדי שנוכל להתחשב בנתון זה. זכרו שבמקרים שבהם נגיע למסקנה שיהיה לכם חוב במס הכנסה, תהיה לכם אפשרות להגדיל כבר עכשיו את המקדמות, או להמתין לחודש ינואר 2022 ולשלם את ההפרשים ללא הצמדה וריבית (כל תשלום לאחר ינואר 2022 יחויב בהצמדה + 4% רבית, שאינם מוכרים לצרכי מס. זוהי רבית גבוהה בהרבה ממה שמשלמים לבנק). הפרשים לביטוח לאומי רצוי להסדיר מיד משום שהזכאות לקצבאות מבוססת על התשלום השוטף.

3.      חובות בעלי מניות לחברה – כפי שאתם יודעים, אנו מקפידים על כך שבעלי מניות לא יהיו חייבים כספים לחברה שבבעלותם משום שהסנקציות כנגדם הן חמורות ובדרך כלל המחשב של רשות המסים מעלה מיד את התיק לביקורת. לכן אנו מבקשים מכל מי שחייב כסף לחברה לאפס את יתרת החובה עד תום השנה.

4.      מטבעות קריפטו – הרינו להזכיר לכם שפעילות במטבעות קריפטו (ביטקוין ודומיו) מחייבת דיווח לרשות המסים במסגרת הדוח השנתי. כל מעבר בין מטבעות נחשב כמכירה (המטבעות נחשבים כנכס עסקי לכל דבר או כנייר ערך). רשות המסים פועלת באגרסיביות מול אנשים שפועלים בשווקים אלה ואינם מדווחים ומשלמים מס (המס הוא 25% על הרווח).

5.      חוק המזומן – בכוונת רשות המסים לצמצם עוד את השימוש במזומן וכנראה להוריד את התקרה לעסקה אחת מ – 11,000 ל – 6,000 ש”ח. אנו נעדכן ברגע שהחוק יתקבל.

אנו מאחלים לכם בריאות ושגשוג כלכלי ומקווים שהקורונה תיעלם מחיינו במהרה!

חיבוק וירטואלי!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך