עדכון ליום 17.3.2020 בנוגע למשבר הקורונה‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

עדכון יומי ומשמעות הצעדים שבהם נוקטת הממשלה על מנת לשמור על המשק.

לקוחות יקרים!

להלן העדכון היומי בנוגע למשבר הקורונה ולמשמעות הצעדים שבהם נוקטת הממשלה על מנת לשמור על המשק.

1.      צעדי עידוד למשק וסיוע לעסקים – שר האוצר הכריז אתמול על שורת צעדים וביניהם דחיית תשלומים מסוימים למוסדות. כרגע זה רק מע”מ שנדחה עד 26.4.2020. אני אישית ממליץ למי שיכול לשלם לעשות זאת עכשיו, ולא לצבור חובות שתצטרכו לשלם בתקופה קצרה. כמובן, מי שלא יכול לשלם מבחינה תזרימית, שידחה כמה שהוא יכול. אני מצרף קישור להודעה של שר האוצר. תקראו אותה בעיון. אני רוצה להדגיש שמדובר באמירות כלליות ולא בצעדים פרקטיים. למשל, אין עדיין כללים כיצד ייקבע הפיצוי לעצמאים, מה הסכום ומי זכאי להם.
https://www.gov.il/he/departments/news/press_16032020_b

2.      הוצאת עובדים לחל”ת – עם כמה שזה מצער, אתם כמעסיקים צריכים לשמור על העסק, כי אם העסק יתמוטט, לעובדים ממילא לא תהיה עבודה. לכן אני מציע למצוא את שביל הזהב בין המשך העסקה רגיל לבין השמירה על העסק. מצד אחד זהו חיסכון לעסק. מצד שני, העובד לא צובר פנסיה ומקבל דמי אבטלה שאינם מכסים את כל משכורתו. על פי הודעת שר האוצר, תקופת האכשרה לקבלת דמי אבטלה הוקטנה ל – 6 חודשים בלבד. אתמול צרפתי את טפסי השימוע שיש לערוך לעובדים ונוסח של הודעה לעובד על היציאה לחל”ת, שאותה עליו לצרף לתביעה לדמי אבטלה. את התביעה יש לשדר דרך האינטרנט. בקישור תוכלו אתם והעובדים לבדוק את תהליך הבקשה ומה צריך לצרף לה. משרדנו יספק לכם אישור על המשכורות שהוצאות לעובדים. אבקש שכל פניה אלינו בעניין זה תתבצע באימייל אלי בלבד.
https://www.btl.gov.il/benefits/Unemployment/Pages/SohenNesiaot.aspx

3.      שירות על ידי משרדנו – משרדנו עובד כרגע כרגיל תוך שמירה על היגיינה ומרחק. אני מבקש ממי שטרם הביא מסמכים לדוח מע”מ לחודש פברואר לעשות זאת מיד, למרות שכאמור אפשר לדחות את התשלום. אני אומר זאת בגלל שקיימת אפשרות שהמשרד ייאלץ להיסגר או לעבוד במתכונת חלקית, ולא הייתי רוצה שאתם תיפגעו עקב אי יכולתנו לתת לכם שירות. לכן אני מבקש לסיים עם הקלדת המסמכים לחודש פברואר 2020 מהר ככל האפשר. קחו בחשבון שגם אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בבעיה של בידוד עקב חשיפה לחולה של מי מאיתנו.

4. קרנות סיוע לעסקים שנפגעו מהמשבר הכלכלי – המדינה הכריזה כי עסקים שנקלעו למצוקה תזרימים יוכלו להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה בתנאים מעט טובים יותר. תהליך הבקשה עצמו אינו פשוט ויש להיעזר ביועץ. משרדנו יצר קשר עם יועצת ותיקה בשם קרן שוורץ, וביחד החלטנו ליצור מנגנון יעיל להגשת הבקשות. קרן הבטיחה לתת הנחות משמעותיות ללקוחות משרדנו. לשם ההוגנות אציין כי כל בקשה עוברת בחינה מעמיקה ואין בטחון שהיא תאושר בכלל או בסכום שהוגש. לכן צריכים להיות זהירים, ולהיות בטוחים שניתן יהיה בעתיד לפרוע את ההלוואה.

*** תיקונים וחידודים לעדכון מהיום

בעדכון האחרון שלי רשמתי כי דיווח המע”מ נדחה לתאריך 27.4.2020 (זאת ע”פ דברי שר האוצר). עתה מתברר כי הדיווח של חודש פברואר 2020 למי שמדווח חד-חודשי הוא 26.3.2020 (כפי עדכנו אתכם לפני מספר ימים). הדחייה לתאריך 27.4.2020 היא רק למי שמדווח דו-חודשי.

מצ”ב הודעה מלשכת רו”ח בעניין זה.

מצטער על הבלבול שיש בהנחיות. משרד האוצר מבלבל אותנו.

בכל מקרה, בקשתי מכולכם להביא בדחיפות את המסמכים להכנת הדוח לחודש פברואר 2020, כדי שנוכל לסיים את הרישום שלהם במחשב. אנו לא יודעים אם בימים הקרובים נוכל להמשיך ולתת שירות, ואני לא רוצה שאתם תגיעו למצב של דיווח בחסר!

בריאות והצלחה!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »