עדכון קורונה 13.4.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

העדכון האחרון בנוגע למשבר הקורונה וההנחיות החדשות שניתנו מאז העדכון הקודם

לקוחות יקרים!

להלן עדכון שוטף לימים האחרונים:

הבאת מסמכים שוטפים של חודש מרץ 2020

כרגע אין דחייה להגשת דוחות מע”מ ומקדמות מעבר לחודש אפריל ולכן עליכם להביא מידית את המסמכים של חודש מרץ. קחו בחשבון שעקב מספר הימים המצומצם של עבודה (חגים….) נוצר לנו לחץ גדול מאוד. הדבר אמור גם לגבי לקוחות שמדווחים מע”מ דו-חודשי. גם אתם מתבקשים להביא עכשיו את המסמכים של מרץ 2020, כדי שבחודש הבא לא ייוצר לחץ.

דוחות אישיים לשנת 2019

כולכם קבלתם כבר את אישורי הביטוח והפנסיה וההשתלמות לשנת 2019, אם באימייל ואם במסרון לטלפון. אין שום סיבה שלא להכין מידית את הדוח האישי לשנת 2019. אני מבקש מכם להשלים לנו את כל המידע הנדרש לצורך הכנת הדוח. אני מצרף את טופס המעקב על מסמכים ואישורים שעליכם להביא. אנא בדקו שאכן הבאתם את הכול.

מענק מהמדינה בגין משבר הקורונה

עצמאים שנרשמו למערכת של רשות המסים והגישו בקשה לפעימה הראשונה של המענק, קבלו תשובה. חלקם היו זכאים וכבר קבלו כסף לבנק. חלקם לא היו זכאים (ואין מה לעשות עם זה… לצערנו). עוד מעט יתפרסמו הכללים הנוגעים לפעימה השנייה של המענק. לפי מה שהתפרסם בתקשורת, הכללים יהיו נוקשים פחות, כלומר יותר עצמאים יקבלו מענק, והוא יחול גם על חברות בע”מ. תקרת המענק גם תעלה מעט. אני חוזר – הכללים טרם התפרסמו ולכן אין לאף אחד במדינה מושג איך זה יעבוד בדיוק. לכן, חבל על הזמן שלכם… אל תשאלו אותנו איך זה יעבוד. רק תהיו בטוחים שברגע שהמידע יהיה זמין, אתם הראשונים לדעת עליו. אגב, מה שכן פורסם הוא שתהיה חשיבות לנתוני ההכנסה החייבת בשנת 2019. מאחר שנתונים אלה יהיו בידי רשות המסים רק לאחר שתגישו את דוח 2019, תבינו למה אנו מבקשים מכם להביא בדחיפות את כל הנתונים כדי שנוכל להגיש את הדוח בהקדם (ראו סעיף 2 לעיל).

אסטרטגית יציאה מהסגר

אני מניח שאתם כמונו שומעים בתקשורת על התכניות להוציא את המשק מעבדות לחירות. כל אחד אומר משהו אחר. לכן אין עדיין מידע אמין לגבי מה יקרה, מי יוכל לפתוח את העסק וכד’. אני אישית הכנתי דף עבודה ובו ציינתי את ההערכות שלי לגבי מהירות ההתאוששות של העסקים, על פי סוג העסק. זו הערכה שלי בלבד. ברגע שיהיה לי מידע שניתן יהיה להסיק ממנו מסקנות, אעביר לכם.

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »