עדכון קורונה 23.4.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

העדכון האחרון בנוגע למשבר הקורונה ותוכניות הסיוע לעסקים

לקוחות יקרים!

הממשלה מפרסמת בתקשורת את תכניותיה לסיוע לעסקים. אלא מה, הכל עמום, לא שקוף, אף אחד כולל אותנו לא מבין בדיוק מה, כמה, למי ומתי!

1. השלמת מסמכים לדוחות 2019 – לפי הפרסומים, מענקים ופיצויים יתבססו על דוחות 2018 או 2019. לכן, זה האינטרס שלכם להגיש את דוחות 2019 מוקדם ככל האפשר. אנו עושים מאמצים עילאיים כדי להגיש אותם בהקדם, אך זה דורש את שיתוף הפעולה שלכם. אתם מתבקשים להביא לנו את כל החסר לדוח 2019!!!

2.      החזרת עובדים בחזרה לעבודה – אני מבקש מכל מעסיק שהוציא את עובדיו לחל”ת, לדווח לנו כאשר הוא מחזיר אותם לעבודה משום שאנו צריכים לשדר לביטוח לאומי טופס 100 המודיע על חזרתו לעבודה. היו כבר מעסיקים שלמרות ההודעה ששלחתי בווטסאפ לפני כמה ימים על כך, לא עשו זאת ועתה אנו עומדים בפני בעיה!!!

3.      מענק מספר 2 – למרות כל הפרסומים אין עדיין חקיקה, אך כפי שכתבתי בעבר, הקריטריונים יהיו רחבים הרבה יותר, ואפשר שיתבססו גם על הנתונים שיש בדוח 2019. אין טעם לפנות אלינו בפרטי… אין לנו תשובות.

4.      פיצוי לעסקים – בנוסף למענק מספר 2, המדינה הודיעה כי תיתן פיצוי לעסקים שנפגעו, כנראה בירידת מחזור הכנסות מעל 50% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. גם כאן, החקיקה עדיין לא עברה ולכן כל הפרסומים עדיין מוקדמים.

5.      הנחה בארנונה – המדינה התקינה תקנות בגין ההנחה בארנונה. אך כרגיל, גם כאן לא הכול ברור. אמנם קבעו הנחה של 25% לכל השנה, כלומר 3 חודשי פטור, אבל כל רשות מקומית יכולה להחליט האם היא אכן נותנת פטור מיידי ל – 3 חודשים, או פורסת את ההנחה על פני כל השנה. שנית, פורסמה רשימה של עסקים שלא יקבלו הנחה. גם כאן רב הנסתר על הגלוי. אני מצרף את התקנות + הבהרה מי לא זכאי (סעיף 5 (ב)(2). רובכם זכאים. מי שממש… אבל ממש… לא ברור לו, שיכתוב לי בפרטי ואני אנסה לבדוק.

6.      דחיית תשלומים למע”מ – הממשלה אישרה לדחות תשלום מע”מ של עצמאים דו-חודשי של ינואר-פברואר 2020 ל – 18/5/2020. אני לא מאושר מזה משום שהמשמעות היא שכמות גדולה של תשלומי דוחות יידחסו לתקופה קצרה. אני מציע למי שיכול, לשלם מוקדם ככל האפשר. אין עדיין דחיות לתשלומי ביטוח לאומי מעסיקים.

אני מאחל לכם בריאות והצלחה ויציאה מהירה מהמשבר.

חיבוק וירטואלי!

קבצים מצורפים:

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »