עדכון קורונה 27.5.2020‎

רו"ח משה פרג

רו"ח משה פרג

כל העדכונים בנוגע למענק החזרת העובדים ופעימת הפיצוי השלישית

להלן עדכון שוטף. נא לקרוא בעיון ובזהירות!

1.      מענק פעימה 3 לעסקים גדולים – לצערי, אין עדיין החלטה על מענק פעימה 3 לעסקים שמחזור ההכנסות שלהם בשנת 2019 הוא מעל 20,000,000 ש”ח. צריך להמתין להחלטת הממשלה. נקווה שתתקבל בקרוב.

2.      מענק החזרת עובדים לעבודה – שר האוצר הגיש אתמול הצעת חוק למתן מענק למעסיקים שמחזירים את העובדים שהיו בחל”ת לעבודה. הצעת החוק מוזרה במעט משום שהיא נותנת יתרון למעסיקים שימתינו להחזרת העובדים עד 1/6/2020 לעומת מעסיקים שכבר החזירו את העובדים בחודש מאי או אפריל. החוק טרם עבר ולכן כל מה שנאמר פה, או פורסם בתקשורת הוא “באוויר”. אתם תצטרכו להחליט מה לעשות בהתאם לצרכי העסק ולאפשרויות העומדות בפניכם. בכל אופן, ההוראות בקצרה (מצ”ב הצעת החוק המלאה, שם תוכלו לקרוא הכול):

a.       מענק 7,500 ש”ח עבור כל עובד – למי שיחזיר עובדים החל מ – 1/6/2020

b.      מענק 3,500 ש”ח עבור כל עובד – למי שהחזיר עובדים במהלך חודש מאי.

c.       אין מענק עבור עובד שהוחזר לעבודה בחודש אפריל.

d.      המענק יינתן עבור עובדים שיעבדו לפחות חצי משרה וירוויחו מעל 3,300 ש”ח ברוטו בחודש.

e.      המענק לא יינתן עבור עובדים שהיו בחל”ת פחות מ – 30 יום.

f.        המענק לא יינתן עבור עובדים שהם קרובי משפחה שיחזרו לעבודה, גם אם עבדו קודם בעסק.

g.       המענק לא יינתן עבור עובדים שלא היו זכאים לדמי אבטלה (למשל צעירים מתחת לגיל 20)

h.      המענק לא יינתן עבור עובדים זרים

i.         המענק יחולק ל – 4 תשלומים (עבור שכר חודשים יוני-ספטמבר 2020) ויהיה צורך להגיש 4 בקשות דרך האינטרנט תוך 60 יום מתום כל חודש.

j.        העובד והמעסיק צריכים לעדכן את חזרתו של העובד לעבודה באתרים של שירות התעסוקה וביטוח לאומי ולהודיע גם למשרדנו.

k.       אני רוצה להדגיש שוב – מדובר בהצעת חוק שצריכה לקבל את אישור הכנסת, כך שיכולים להיות עוד שינויים. אני מביא אותה לפניכם כדי שתקבלו החלטה מושכלת ככל האפשר.

3.      מענק פעימות 1,2,3 שכבר התקבל – אני מבקש ממי שקבל לבנק את המענק להוציא קבלה בלבד ולדווח למנהל/ת החשבונות במשרדנו. עלינו לדווח על המענק לצורך תשלום מקדמות מס.

4.      הגשת בקשה למענק פעימה 3 למי שלא זכאים ע”פ החוק היבש – כפי שכבר כתבתי לכם, אנו עושים מאמצים להגיש בקשות לעסקים שנפגעו מהקורונה אך זה לא בא לידי ביטוי בסכומי החשבוניות שהוציא במרץ-אפריל 2020. כנראה שבשבוע הבא נדע האם ניתן יהיה להגיש בקשה על סמך פגיעה כלכלית אמתית. בכל אופן, לצורך מדידת הפגיעה הכלכלית יהיה עליכם (בעלי העסקים) לנתח את החשבוניות שהוצאתם ולשייך אותן לעבודות שבוצעו בחודשים קודמים. אם אתם סבורים שקיימת אצלכם פגיעה משמעותית (מעל 25% לעומת מרץ-אפריל 2019), כתבו לי באימייל ואני אנחה אתכם מה לעשות. בכל מקרה, הגשת בקשה כזו, אם תתאפשר, תהיה כרוכה בהתדיינות ממושכת עם רשות המסים, כך ששווה יהיה להגישה רק אם סכום המענק המחושב יהיה משמעותי.

אני מאחל לכם חזרה מהירה לעסקים שבשגרה. אל תוותרו לקורונה ולעצמכם!

חיבוק וירטואלי. אוהב אתכם!

נושאים קשורים שעלולים לעניין אותך

עדכונים שוטפים 6.10.2021‎‎

לקוחות יקרים! להלן עדכונים שוטפים בנושאי חקיקה וכו’: 1.      התקנת דלקנים בכלי רכב – רבים מכם קראו בעיתונים על הכוונה לחייב את בעלי העסקים מחודש נובמבר 2021 להתקין דלקנים

קרא עוד »